Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Och så tar vi en till..

Skrivet av memim
Vad ska ni köpa till er dagispersonal (ifall ni köper) till jul? Hemlagat är inte att tänka på i mitt fall :)

Svar på tråden: Och så tar vi en till..

Aktiv i dag ;)!

Skrivet av  fru Bill
Oj, det har jag inte ens tänkt på än. Ska se om jag hittar nån minijulblomma. Ett år köpte jag fina tomteljus.
 

Jag är med i föräldra

Skrivet av  Jojan å Elias
gruppen på dagis och vi får den stora äran att samla in pengar och betsämma vad fröknarna ska få.
I år blir det en frukt och med goda, exotiska frukter och flaska glögg.

På Elias dagis köper alla något gemensamt.

 

En frukt korg ska det ju stå

Skrivet av  Jojan å Elias
:)
 

Vet inte alls

Skrivet av  Lialia
får se vad jag hittar på. Hoppas att fler svarar så man kan få lite idéer :-)
 

Funderar på...

Skrivet av  Anna E med Viktor -01 och Emma -03
...att köpa en två-tre flaskor vit alkoholfri glögg, tina upp flädersaften jag har i frysen och göra min alldeles egen fläderglögg. Vete farao om det blir lyckat, men lite småkul är det i alla fall. ;)
Någon omgång kan jag hälla tillbaka i glöggflaskorna, och så har jag lite konserveringsflaskor kvar också.
Det var nån som tipsade om att man kan göra så med blåbärssaft och rödvinsglögg, men nu har jag blåbärsbrist hemma. :)
Du kan ju köpa saft och göra likadant om du känner för det och kalla det "Memins egenhändigt gjorda bärglögg" - se bara till att det inte är några sötningsmedel i saften, det är inte alla som tål upphettning.
 

Vet inte om det finns fler vita sorter

Skrivet av  fru Bill
men blossas "alkoholfria" (2,2%) har extra smak av pomerans - kan ju vara bra att tänka på. Kanske finns andra alkoholfria sorter i de vanliga butikerna. Annars kan du ju ta glöggkryddor och koka upp med din flädersaft? Bra idé är det i alla fall!!!
 

Artiklar från Familjeliv