Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Imponerad + lördagshändelse

Skrivet av Åsa med Robbie
Häromkvällen visades det en Europakarta på TV, på nyheterna eller om det var nåt annat program. Robbie gick direkt fram till TV:n och sa: - Titta, här är Sverige, här bor vi!
Och pekade på Sverige!!! Det tycker jag verkade avancerat för en treåring att hitta rätt land bara av konturen, för länderna var inte utmärkta i olika färger eller så. Och med mig han han i alla fall bara tittat i kartbok en gång, och då var det en Nordenkarta så han kan inte ha gått på placeringen heller! :)

Just nu har vi gården full av brandmän och flera brandbilar! De är här bara för att visa upp sig så jag hoppas Robert kvicknar till; han somnade i vagnen efter gympan. Förra gången de var här hann vi precis ut på gården så åkte de iväg på utryckning...
Svar på tråden: Imponerad + lördagshändelse

Brandsnack

Skrivet av  Åsa med Robbie
har det varit hela dagen här efteråt. Robbie fick både spruta med brandsläckaren, sitta i brandbilen och titta på all utrustning de hade. Så nu har vi haft långa seriösa samtal om vad man gör om det börjar brinna, han är väldigt intresserad (han är ju så gott som brandman själv nu!) och vet minsann att det är 112 man ska ringa! :)
 

Observant kille!

Skrivet av  fru Bill
Det kommer nog att gå lätt för honom i skolan, kan jag tänka mig. Tror inte Pontus har en aning om att vi ens bor i ett land som heter Sverige. Coolt med brandbilarna.
 

Sverige

Skrivet av  memim
är ju där det luktar, enligt Sander iaf. I närmaste stad har de en jäättefabrik med många skorstenar. Kör en krok förbi den ibland för att ungarna ska få se eländet.

Sander tyckte det lukta så illa från Sverige. Förstod först inte vad han menade när han envisades att lukten o. röken kom från Sverige. Men fabriken ligger vid hamnen och i somras var vi ute till hamnen och han har ju hört att där det stora vattnet slutar- där är Sverige. Så han har väl fått för sig att fabriken är Sverige. :)

Tror vi har en bit kvar till att kunna peka ut länder på kartan :)
 

Sweden stinks! ;)

Skrivet av  Åsa med Herman, Atlanta GA
Det ar klart att lukten kommer fran Sverige..... *fniss*


Herman ar ratt duktig med kartan men har man resten av familjen pa andra sidan jorden sa ar det klart att man maste kunna peka ut var de bor! ;)
 

Artiklar från Familjeliv