Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tjoho! *ironisk* Ingen jul här inte.

Skrivet av Mia med Emma & Theo
Det blir ingen jul hos oss i år. Barnen har fått varsin julklapp men resten var tänkt att vi skulle handla idag (så lungt i affärerna). Julmat har vi ingen eftersom vi skulle äta lunch hos en släkting och middag hos en annan. Tur vi har en gran i alla fall.
Varför vi inte firar jul? Emma kräktes ner halva vardagsrummet för en stund sedan...
Så nu har vi ringt runt till alla släktingar och önskat dem god jul och avbokat allt firande. Ska bara ringa till min farmor också som vi skulle träffat på söndag. Även fast hon kanske inte smittar längre då så vet vi ju inte om Theo ska bli sjuk och kräkas ner hela bilen... Och köra med magsjuk Theo från Halmstad lockar inte jättemycket. *s*

Men men, Jag har i alla fall en jättefin julklapp till sambon och jag vet att han har handlat till mig också. Ska nog slänga på mig lite kläder och åka ner på stan i alla fall och handla lite till de små.

God jul!
Svar på tråden: Tjoho! *ironisk* Ingen jul här inte.

God Jul Mia

Skrivet av  memim
Hoppas Emma kryar sig snabbt och att ni får vila upp er ordentligt trots allt.

 

Beror på hur man ser på det

Skrivet av  Mia med Emma 011030 & Theo 030225
Emma kryade på sig jättesnabbt och julafton var fantastisk. Så även juldagen, men idag har hon precis spytt igen. Nästan precis 2 dygn efter första/förra omgången...
 

GOD JUL!!!

Skrivet av  fru Bill
Hoppas det är kortvarigt och att ni får en mysig "egenjul". Har varit med om detsamma, men det året blev rätt okej till slut i alla fall.
 

Julen blev en av de bästa

Skrivet av  Mia med Emma 011030 & Theo 030225
vi kände oss så otroligt älskade för svärmor kom hit efter den traditionella jullunchen och hade med sig julmat och klappar. Så vi fick en riktig jul trots allt. Och Emma mådde fantastiskt bra, så vi hade kapplöpning i hallen och en basketturnering. *s*
Men idag är hon dålig igen... Skumt som tusan..
Det är väl egentligen bara att vänja sig vid att lillan är sjuk varannan jul. :-/
*kram*
 

Konstigt när det händer

Skrivet av  fru Bill
men jag har hört om det förrut. Jobbigt när man tror att det är över. Skönt att ni fick en bra julafton i alla fall. Hur har du klarat av att hon kräks? Själv blir jag helt uppåt väggarna nuförtiden. Tvingar barnen att sova med hinkar i sängen utan ett enda symptom och tutar i dem varje kväll att de måste till hink/toalett om de så bara känner nåt. När Tobias blev sjuk i sängen förra helgen bara slängde jag allt. Rakt av. Som tur var hade han bara gamla lakan i sängen och ett gammalt täcke.
 

Jag klarar det jättebra! *stolt*

Skrivet av  Mia med Emma & Theo
I och med att jag medicinerer för depression så tar den även bort ångest och jag får inga attacker när Emma kräks längre. Har inte kommit så långt att jag kan ta hand om henne, men sambon måste i alla fall inte pyssla om mig också. *s*
Nu har jag varit och köpt lite proviva blåbärssoppa så snart ska vi väl få ordning på lilla magen igen. Tror inte hon är riktigt magsjuk längre utan bara känslig.
Du har inte funderat på terapi? Här finns et ingen kognitiv beteendeterapi som man inte är privat, så jag får avstå ett tag. Medicin lär jag ju äta ett tag till i alla fall så då kommer det nog vara bättre hela den perioden.
*kram*
 

God Jul i alla fall !

Skrivet av  Cecilia & Samuel
Tråkigt att hon skulle bli sjuk. :( Jag hoppas att hon kryar på sig snabbt och att ingen annan av er blir sjuka.

Min familj är uppe hos svärföräldrarna, så här råder lugnet. I går kväll började jag stöka på i Samuels rum, och i natt vid 3-tiden hade jag målat två väggar. ;) Planen är att vara klar innan de kommer hem (på måndag), så nu måste jag sticka iväg och köpa en roller innan jobbet.
 

Jag och Theo har klarat oss i alla fall

Skrivet av  Mia med Emma 011030 & Theo 030225
Sambon var lite kass i magen igår, men nu är det bra igen. Men eftersom Emma spytt nu efter två dygn igen så har hon ju fortfarande chans att smitta oss...

Vad glad Samuel ska bli när han har ett nytt rum att komma hem till! Hoppas han blir nöjd.
*kram*
 

Artiklar från Familjeliv