Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

En förnyad tro på tomten

Skrivet av fru Bill
Egentligen handlar det inte om Pontus, hans barnatro tycks vara borta för år sedan. Pratade man om tomten sa han till sin pappa att "Ja, du kan ju vara tomte sen om du vill" ;) Tobias däremot vill ju så gärna tro. På tomten och påskharen och tandfén och trollet i parken. I går var han sååå deppig, för det var ju ingen snö och det var minsann ingen idé att äta tomtegröt för det var ju ingen jul om det inte var nån snö och det var säkert inte ens tomten som lämnat morgonpaketen vid balkongdörren... osv i en lång harang. Så började det närma sig den punkt på dagen, när vi vuxna måste ta itu med det där med tomtandet. Kändes inte så motiverande att ge sig över till vinden på andra lägenheten och försöka rota fram tomtesakerna, när barnen ändå verkad så ointresserade. Så kom vi på att ställa säcken utanför dörren och så ringde min man hem, från mobilen och låtsades vara tomten. "Ursäkta, ursäkta, jag ligger lite efter för renarna var dåliga i magen. Är det okej om jag lämnar säcken ute i trappen?" Jomenvisst, tyckte Felix, som svarade och drog med sig brorsorna ut i trappuppgången, där det stod en säck - och en tomte som bankade på granndörren! Tobias var helt i extas! Mamma mamma, det var en tomte i trappan och det var inte pappa, för han sitter ju här, så det måste ha varit den riktiga tomten! Så var då julens magi återställd, för att mamma och pappa inte riktigt orkade med. Tänk vilket sammanträffande att det tomtades i grannlägenheten precis då!!!!
Svar på tråden: En förnyad tro på tomten

*ha ha ha*

Skrivet av  Cecilia & Samuel
Vad lyckat! :)

Och jag gillar ursäkten om att renarna hade ont i magen. *skrattar*
 

Artiklar från Familjeliv