Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu är vi på plats i huset sedan några dagar....

Skrivet av Linda på jobbet.
eller ja närmare bestämt sedan den 22:e. Börjar få ordning på det mesta.
En del kartonger kvar dock men det beror mest på att mitt skrivbord inte är på plats och att bokhyllan itne är uppe. Vi måste köpa nya baksidor till den. Har tusen hål i efter tv, förstärkare, dvd o stereosladdar i dem. Ser rätt trist ut nu när den ska bli bokhylla och vitrinskåp. :-)
Maken har fått sina (våra) förstärkare o dvd spelare som ska kopplas till projektorn så nu har han nog snart "sin" hemmabio på plats. *ler*

Oliver fullkomligt TJÖT av lycka när han kom in i huset för första gången när vi fått dit flyttkartonger o så.
*WOOOOOW.... ÅÅÅÅÅ JAAAA. Mammaaaaaaa vi har en... EN TRAPPAAAAA!!! JAAAAAAA! *
tja något i den stilen var det första han sa. *fniss*
När han la sig häromkvällen så sa han :" Åh det är så mysigt att bo här!"
Så han har klarat flytten galant! Poetgatan... ja det är BARA vårt gamla ställe. :-)

Idag bär det av till Ikea igen o lite andra ställen... måste hitta krokar till badrum, kök och tvättstuga.

Har ingen uppkoppling hemma än så det är tur att jag jobbar! :-D

*kram*
Svar på tråden: Nu är vi på plats i huset sedan några dagar....

WOW

Skrivet av  fru Bill
Här är det lååångt kvar tills vi kan säga att vi är färdiga. Vi är ju inte ens ute från vind och källare på vårt andra ställe. Hade säkert varit mer färdiga om killarnas rum hade haft inlagt golv och målade vägagr förstås. Nu är det ju ingen idé att fixa därinne, förrän det är gjort. Jag håller precis på att tömma det rummet på lådor, så det närmar sig väl, men vi har inte köpt färg och idag ska ena bilen besiktigas, så maken är fullt upptagen med det. Härligt att Oliver verkar gilla nya hemmet!!! Ska bli så kul när killarn får sitt rum. Märks redan att de trivs här, men de saknar att få gå in för sig själva och leka och storebror blir rätt störd av att ha småknattar på sitt rum hela tiden, även om jag tycker att han har haft stort tålamod just på den punkten.
 

Kul!

Skrivet av  Lialia
Vad fort ni kommit till rätta!
Härligt att Oliver trivs så bra redan!
Visst är det kul att åka till IKEA, jag tror vi varit där hundra gånger i höst *nästan iallafall*
God fortsättning!
 

Vad härligt

Skrivet av  Åsa med Herman
att allt har gått så bra!
Det ska bli kul att se huset med egna ögon om några dagar! :-)))

*kram*
 

Roligt

Skrivet av  Cecilia & Samuel
*fnissa* Jag kan riktigt se Oliver framför mig när han flyttade in. :) Skönt att det har gått bra att flytta med honom.

Samuel äääääälskade vårt hus redan innan vi flyttade in. Vi var och tittade på det MÅNGA gånger innan vi köpte det, och det var lika svårt att släpa bort honom varje gång. Han kommer inte ihåg några andra "hemma" längre (Samuel har flyttat två gånger).

Lycka till med ert nya hus ! Jättespännande !!!
 

Artiklar från Familjeliv