Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Akupunktur vid förlossning?

Skrivet av Anette
Funderar på akupunktur vid nästa förlosssning, och undrar om någon provat det, och hur det fungerade.
Svar på tråden: Akupunktur vid förlossning?

Jag hade det

Skrivet av  Tian
fick det både som avslappning och som smärtlindring. Som avslappning (vilket i sig är den bästa smärtlindringsmetoden tycker jag)fungerade det jättebra, men som smärtlindring (där jag fick nålarna i nedre delen av magen) tyckte jag bara de var i vägen och jag uppfattade inte att de hjälpte...men det är osäkert. Akupunktur upplever jag är en ofarlig metod attt prova, på en del hjälper det, på en del inte. Kan iallafall rekommendera att du ber om en nål i huvudet för att kunna slappna av!
 

Precis som Tian säger..

Skrivet av  Trillian, Saga990403 & lillebror BF 20/6
...funkade whiskey-pinnen i huvudet bra ... men nålarna "under magen" mot värkarna hade inte någon effekt som jag märkte av
 

Tack för svaren, det innebär

Skrivet av  Anette
att egentligen är akupunktur onödigt om man inte behöver avslappning. Avslappningen sköter ju lustgasen om så bra.
 

Njae

Skrivet av  Tian
det jag sa (och Trillian också tror jag) är att akupunktur mot smärta inte nödvändigtvis funkade på oss två, därmed inte sagt att det inte skulle funka på dig. Och avslappning me dlustgas är ju något helt annat än avslappning med akupunktur. Lustgas är ju kemiskt, akupunktur ger avslappning genom att balansera energier i kroppen. För min del hade jag lustgas också, och tyckte att den var bra av annan anledning, inte minst att jag "hade något att göra" och att hålla i när det var som värst.
Lycka till hur det än blir, med eller utan nålar!:)
 

skitbra var det!

Skrivet av  A
med akupunktut tyckte jag! ta det, absolut!
 

Artiklar från Familjeliv