Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Alternativt föräldraskap inget för oss

Skrivet av Passiflora
Hej jag är ny på den här sidan men har hunnit läsa några inlägg redan.
Det jag kan notera är att de flesta av er som skriver här verkar ha väldigt små barn. Jag kan förstå det faktiskt. Själv har jag också varit lite alternativ när barnen var mycket små. Men det har livet och barnen själva tagit ur mig under resans gång.
Jag försökte mig på vegetarisk kost för barnen och mig under en mycket kort period i barnens småbarnstid.
Det har för alltid vaccinerat dem mot att äta grönsaker. Så nu älskar dom mac Donalds mer än de flesta ungdomar. Min tro är nu att ju mindre konstigheter man utsätter sina barn för desto naturligare liv får de.
Svar på tråden: Alternativt föräldraskap inget för oss

Huvudet på spiken!

Skrivet av  Trodde oxå att jag visste allt
ö
 

Vad är ett naturligt liv i denna värld...

Skrivet av  Elefanten
som vi lever i? Är det att göra som alla andra bara för att alla andra gör så? Eller är det att ständigt tänka, reflektera över sin vardag och hur man ger sitt barn de bästa förutsättningarna för att de en dag ska ta över vår värld med ansvar. Kanske djupt, men jag känner att varje dag händer saker som jag tar ställning till för hur jag vill leva...
 

Våra barn är sju och åtta

Skrivet av  Anette
och vi lever på många sätt på ett alternativt sätt, på andra sätt normalt. Att leva alternativt är att varje dag ifrågasätta vad vi mår bäst av, att göra aktiva val. Den kost vi valt från början, fungerar fortfarande, dvs mycket lite kött, lite mer fisk, och mycket grönsaker, ekologiskt så mycket som bara går. Av denna anledning berörs vi inte särskilt mycket av olika larm, som tex akrylamiden, eftersom vi aldrig ansett chips och pommes frites tex är särskilt bra mat (eller god). Tro det eller ej, barnen tycker fortfarande att grönskakdsip med morotsstavar och gurka och yoghurt är det godaste.

Vi har också en nära vän som är alternativläkare och som vi ofta frågar om råd.
 

nej

Skrivet av  lejonmamman
Nej för du har redan gjort i ordning en egen mall åt alla som tänker annorlunda än vad du tror att människor gör. Om du ser dig om finns det många som har sin egen syn på föräldraskap som du inte delar. Vi är alla olika hur hotfullt det än kan verka för dig.
 

Så om majoriteten...

Skrivet av  Humlan
.. skjuter sin granne är det det man skall lära sina barn?? Det är nämligen det minoriteten gör som anses vara konstigt!

 

Artiklar från Familjeliv