Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

:-)

Skrivet av Alternativhäxan
Fann just denna sidan, men det verkar inte var så mycket aktivitet här, ska vi ändra på det?!:-)
Jag är ensamstående med en liten kille på drygt 1 år, vi är mer eller mindre veganer, men visst gillar jag att festa till det ibland också. Tycker inte att man ska vara så strikt med saker och ting, viktigast är att följa sitt hjärta o att ha kul!! Jag arbetar med friskvård, kan mycket om alternativmedicin och alternativ terapi, men litar famför allt till min egen intuition. Är det någon som vill diskutera, prata, ventilera? Kanske någon mer som är ensamstående och alternativ. Eller bara alternativ i bemärkelsen ge vad som är gott åt kroppen? Jag är också mycket inne på tankens kraft.

Glada hälsningar från mig!
Svar på tråden: :-)

Hej!

Skrivet av  Naia
Jag tittar in här ibland, och det är som sagt inte så värst livat. Har nyligen separerat och har två barn, äter vegetariskt också. Lutar mer åt det alternativa än skolmedicinen, och samhällsnormerna i övrigt - med samma måtto som du: självtillit och hjärtats röst.

Är hemsk intresserad (för tillfället) över magsjukor som tycks drabba mig när jag står vidöppen för andra människors oro... har du nån tanke om det får du gärna dela med dig :0)

Håller annars till inne på "Andligt föräldraskap", där ett samtal om tankens kraft säkert skulle kunna engagera många!
 

Vad kul!

Skrivet av  Alternativhäxan
ATt någon svarade äntligen, jag började misströsta...:-)
Angående magsjukor o andras oro...ja känslocentret sitter ju ofta just i magen, dels kanske de människor du möter ger "återklang" åå någon oro du själv har inom dig, dels kanske du "tar in" andra lite för mycket? Själv hade jag problem med det tidigare tills jag fick lära mig att stänga hjärtchackrat. Det betyder inte att man stänger av andra, bara att man stänger av påverkan. Dvs. du känner fortfarande för människan /människorna ifråga men du blir inte påverkad av det själv.....
 

Ja tack!!!

Skrivet av  Naia
Lär mig!
:0)
Allvarligt talat, så tror jag som du att det beror att jag låter människor "klampa in" i mitt liv, med sina rädslor, och sin oro. Och så lämnas det där hos mig. Oftast handlar det om orosmoment som ligger i det undremedvetna för personen ifråga, men som jag får tydliga känningar av, och drar på mig.

Så hur gör man, för att utestänga denna påverkan?

Får jag fråga vad du rent konkret är inne på när det gäller tankens kraft? Handlar det om positiva förväntningar, eller mer om att medvetet rikta sin tankekraft för att "förändra"?
 

Svarar på....

Skrivet av  Alternativhäxan
.....andligt föräldraskap eftersom det är så "dött" härinne....:-)
 

även jag

Skrivet av  ulrika
arbetar med friskvård som egen företagare. Kul att det finns fler. Har nyligen hittat hit, hoppas på många kul diskussioner.
 

Hejj!

Skrivet av  Alternativhäxan
Här verkar dessvärre inte hända något på denna sidan, har sökt mig till andligt föräldraskap även om jag hellre hade velat blåsa liv i denna sida. Hoppas vi ses därför det hade varit jättekul att utbyta erfarenheter!
 

Artiklar från Familjeliv