Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

80-talshus med mörkbruna lister och dörrar...

Skrivet av milla
Vad gör man åt det? Börjar kännas tråkigt nu, dessutom syns slitage så väl också.
Funderar på att måla alla lister, dörrar och dörrkarmar vita. Mycket jobb förståss... har någon gjort det? Blir det snyggt eller ser det konstigt ut?
Sen har man ju samma problem med alla fönster och karmar, kan man måla om det också och få det bra?
Tacksam för svar!
Svar på tråden: 80-talshus med mörkbruna lister och dörrar...

Sätt igång och måla!

Skrivet av  Jennie
Hej,

mina föräldrar flyttade för några år sedan in i ett typiskt 70-talshus med bruna trädetaljer och dörrar och medaljongtapeter överallt. Urläckert om man gillar 70-tal!
De har målat om alla lister, fönster- och dörrkarmar och sprutlackerat alla dörrarna i vitt (och målat alla väggar vita). Visst var det en del jobb men det blev jätte-snyggt!

/ Jennie
 

Samma här

Skrivet av  Mimmi Pigg
Det värsta är att jag bor i hyresradhus så vi får väl inte hålla på förmycket att ändra men jag funderar på att sätta upp lite spotlights för att liva upp lite. Är ju så mörkt inne med. Såg på äntligen hemme eller nåt sånt att man kunde bygga in dom på nåt sätt. Blev skitnyggt och ljust.
Sen tror inte jag att måla vitt blir så bra men däremot att slipa ner och ta fram träfärgen igen och lacka....Måste ju bara bli snyggt eller?
 

Tveksam

Skrivet av  Jennie
till att det går så bra att slipa ner och ta fram träfärgen. Nu vet jag ju inte hur det ser ut hos milla men de bruna trädetaljerna hos mina föräldrar var väl snarare betsade än målade och bets tränger ju ner i träet och därför är det problematiskt att slipa ner och lacka.

/ Jennie
 

Håller på för fullt.

Skrivet av  Anina
Vi har ett hus från 71. Och det är inte gjort så mycket i det.
Men vi köpte Alcro v-slip och Alcro V-mill.
V-slipen är grundfärgen och den ska målas så att den täcker hela det bruna, det får inte lysa igenom. Sen så lägger man på v-millen som ett slag överdrag som gör att det blir glansigt.

Lycka till.
 

Artiklar från Familjeliv