Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

>Camilla ang. dräneringen

Skrivet av makeba
kom just på en sak: Ni kanske i er tur kan hävda (med hänvisning till grannens icke läckande dränering) att de som köpte av er är ORSAKEN till problemet med dräneringen (vatten har ju trängt emellan där avloppsröret går in om jag fattat rätt). På så sätt att de underlät att rätta till det fel ni påtalat ..och därför fick det den konsekvensen att det trängde in vatten mellan byggnad och dränering?
...bara kom på det........ kanske en väg att kolla ifall det inte löser sig smidigare på annat sätt?.....

SEDAN har man ju även att man kan förlikas...dvs ni bekostar KOMPLETTERINGEN av dräneringen..dvs. endast de punkter där er ursprungliga dränering brast i tekniskt utförande..och inte en helt ny dränering...för det är ju inte tal om att det behövs direkt nytt material....endast komplettering och avfuktning mellan duk och vägg..... (försöker lista ut hur fuktskadan ser ut och hur den billigast borde kunna åtgärdas)

Jaja..detta sagt av en som aldrig dränerat något i hela sitt liv utom blomrabatter :-)
Svar på tråden: >Camilla ang. dräneringen

Vad skulle jag göra utan dig! =)

Skrivet av  Camilla
De har inte fått någon fukt! Det är inget fel med andra ord förutom att när de bytte rören upptäckte att det saknas en liten duk runt ett rör. Runt huset har vi en platon matta så det skall vara bra mot husgrunden...Vad de håller på med nu vet jag inte. Jag tror de bara vill ha pengar för att bekosta det som de har bytt nu alltså rören...
Får man fråga vad du jobbar som? Du har ju så bra svar =)
 

hepp

Skrivet av  makeba
då tycker jag alltså att det faller på de som köpte huset av er att bekosta det hela...för det har ju uppenbart med avloppsbytet att göra - och det var ju DE som underlät att göra rätt , dvs de bytte inte trots att NI påtalat att det bör bytas.
:-D Försök med det!

Mitt jobb. Jag är musiklärare ;-)
övriga meriter är att jag har föräldrar som är uppvuxna i skogen..och lät oss barn växa upp där också...det ger en del i konsten att överleva :-D
 

Artiklar från Familjeliv