Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

50+ bilar på visningen idag av vårt drömhus...:-(

Skrivet av Johanna
usch, blev så nedslagen när det hus som jag suttit och planerat kring och möblerat på mina skisser plötsligt invaderades av hundratals människor....visst har de lika stor rätt som vi att vara där, men det var ju mina barn som trivdes såå bra i trädgården, mina barn som ska sova på loftet, osv....suck!

Vet nån om det brukar vara massor av folk på hus i Sthlms-trakten vanligtivs? Och sen kan det ändå bli ett normalt pris (dvs inte skyhögt över utgångspriset)i slutändan?

Vill så gärna!
Svar på tråden: 50+ bilar på visningen idag av vårt drömhus...:-(

Beror ju på...

Skrivet av  EllaNora
Svårt med bostad i Stockholm, men det beror ju på område ju längre ut destå bättre pris...
 

Ungeäfr var ligger huset?

Skrivet av  PBSthlm
De värsta exemplen är alla hus som säljs av Svensk Fastf i spånga/Vällingby. Alltid löjligt låga utgångspris med folksamling som följd. Sedan går hsuet upp 30-40% och man blir bara förbannad..
 

över 100

Skrivet av  Stina
var på visning i våras på ett hus där det var över 100 personer/par. Mäklaren fick - så klart - slut på objektsbeskrivningar.
Det brukar vara mycket folk på visningarna, men så vitt vi varit med i budgivningarna har det varit max 8 stycken som bjudit (av kanske 30-50 intresserade) och hälften har hoppat av efter första rundan. Men det varierar mycket. Huset vi till slut köpte var vi bara två som bjöd på, för alla andra intressenter vände i dörren. De stod inte ut med röklukten i huset. Vi har nu sanerat huset och fått bort allt rök, och kostnaden har inte varit speciellt hög. Vi fick huset till ett relativt bra pris p.g.a. röken och att vi bara var två som bjöd.
Det är mycket tillfället som gör det. Så sätt en maxgräns för vad ni är beredd att betala, räkna med att slutpriset kanske hamnar 20% över utgångspriset, och gå bara och titta på såna hus nu har råd med. Vi tittade på för dyra hus i början, men köpte till slut ett hus för 500.000 mindre än vi satt som maxgräns. Så vi har mycket att renovera för!
Och vi är så nöjda med vårt hus trots att det blev ett 40-tals-egna-hem-hus istället för sekelskiftesdrömmen vi hade i början.
 

OK tack

Skrivet av  Johanna
för alla svar....idag fick vi veta att vi fick lånelöfte så nu kör vi!!!:-D
 

Artiklar från Familjeliv