Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

>JoA (binda el)

Skrivet av makeba
Har inte varit inne på ett tag och såg först nu din fråga/kommentar på att vi "inte kunde få billigare" el än det jag skrev.
Naturligtvis finns även här olika företag att välja mellan - men av alla som levererar hit där vi bor så var detta det billigaste vi kunde få.
Svar på tråden: >JoA (binda el)

Jag förutsatte....

Skrivet av  JoA
... i min enfald att alla leverantörer kunde leverera överallt, men så är det kanske inte. I bland får man visst kliva ut ur sin skyddade verkstad och se sig om lite ;-).

Hur som helst, så tycker inte jag att det lät särskilt högt. Vi band själva på 29,90 i somras. Alla kan inte ha sån flax som syrran som band på fem år på absoluta bottennoteringen för 2 år sen.
 

Elleverans

Skrivet av  Johanna
Du har rätt. Man kan välja vilket elbolag man vill i hela Sverige.

Fast elen levereras ändå av det bolag som har elledningarna där man bor. Nätbolaget. Nätavgifter får man alltid betala till det nätbolag som finns, man kan inte byta. Men Elbolag kan man byta till vilket man vill. Bolagen sitter sen och debiterar varandra. Själva elen distribueras/levereras av samma bolag ändå.

Om man byter elbolag får man alltså två olika fakturor. En från nätbolaget och en från elbolaget. Men det spelar ingen roll var i Sverige man bor.
 

Artiklar från Familjeliv