Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

905000:-

Skrivet av Virripannanen...
Känns rätt mycket pengar för ett hus...
O om man inte har kontant insatten bli det ganska så hög bostads kostnad.....
Nu bor vi i en hyrerätt o hyran är 6500:- för en 4:a på 111 kvm....
Sen tillkommer elen oxå... så vi hamnar på en kostnad på 7000:- /mån.....
Det gör ju ingen skillnad egentligen... hyra eller bo i hus??
Eller är jag ute o cyklar....
Lite funderingar har man ju.. Sitter o spånar för fullt...... Kanske e jag nervös..
Ska ju skriva på i morgon på köpekontraktet... usch...
Liiite nervöst är det....
Svar på tråden: 905000:-

billigt.......

Skrivet av  ann
om man jämför med priserna här i Stockholm. Men allt är ju relativt, det beror ju på vilka inkomster man har.

men undrar om ni inte tom bor billigare i huset med den lånesumman?
 

Jo det blir nog billigare....

Skrivet av  Virripannanen...
Ja man får en chock när man kollar in sthlm:s priserna.... som syster min bor I Jkpg.. Vilka priser...
I dalarna har huspriserna ökat rätt rejält....
Önskade bara att man hade köpt för 3 år sedan... då var det SUPER låga priser.. hehe.
Men jag älskar huset... till 100%.... Som om min egna inrednings arkitet har vare i farten i det huset vi ska köpa. Så jag e väldigt nöjd...
 

Hyra vs äga

Skrivet av  Hanna
Om du köper ett hus och lånar pengar så betalar du till dig själv. Vilket du inte gör om du bor i hyresrätt...
Iof så är det ju ränta på lånet men det är ju inte så mkt som hyran.
 

Du kan nog...

Skrivet av  Nyfiken på besök
...vara väldigt glad och nöjd med ert köp. (Jag tyckte vårt köp på 2 miljoner var billigt och det var för tre år sen men allt är relativt förstås.)Blir nog en väldigt låg boendekostnad. Tar ni topplån kan det nog vara skönt om ni kan amortera bort det så snart som möjligt.
 

Beror ju på

Skrivet av  anne.h
var huset ligger. Mitt hus tex kostar ca 500.000 om jag skulle sälja det i dag, köpte det för 350.000..
 

Även om det i börja...

Skrivet av  waWa
...är lika dyrt med huset så betalar du ju till dig själv och ett hus blir bara billigare med åren när man amoterat av det värsta på lånet. När vi köpte hus för 13 år sedan låg mån. kostnaden på ca: 8000:- Nu koster det oss bara ca: 3000:- Lite skillnad. Å, så har man ju nåt som man själv bestämmer över och äger. :o)
 

Oj, vad billigt! :-)

Skrivet av  Gia med Alvin
Vi funderar starkt på ett hus just nu, och det tycker vi är bra pris. Bara 2.175.000:- I annonsen alltså, sen kan det ju bli annorlunda till slut.

Grattis kan jag bara säga!
 

Artiklar från Familjeliv