Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

M m R 2003

Skrivet av Solstrålen m Elliot 03
Såg att du svarat mig längre bak, när jag svarade på din fråga om avfuktare.

Ert problem låter ganska likt vårat faktiskt. Vi hade också massa spillvirke och organiskt material liggandes under grunden, och en massa springor mm. Visst blir det dyrare när det är större, men inte sååå mycket dyrare... Om ni vill känna er riktigt trygga så tycker jag att ni ska sätta in en avfuktare, men jag tror att det finns betydligt billigare leverantörer än Anticimex. Jag tror att de håller ganska höga priser, och att de kan göra det för att de är ganska ensamma och helhetslösningar för grunden, dvs besiktning, sanering, avfuktning osv.

Om jag vore ni skulle jag definitivt kollat runt med andra. Det finns ju roligare saker att lägga pengarna på... :-)

Tyvärr kan jag inte ge dig något tips på firmor som kan hjälpa till, våran var en bekant som jobbar med ventilation på en liten firma.

Lycka till!
Svar på tråden: M m R 2003

Hej och tack för svar...

Skrivet av  M m R 2003
vi har inte så mycket tid att vinka på för vi vill ordna detta så snart som möjligt efter inflytt om drygt en månad. Men vi ska göra vad vi kan för att hitta andra alternativ. Luftavfuktare vågar vi ju inte avstå ifrån och det känns ganska tryggt med en sådan. Skall läsa igenom papprena lite noggrannare som vi har fått dock och sedan se om det finns någon annan som fixar detta i vår stad och vad de tar för priser. Anticimex verkar ju i alla fall seriösa om än inte helt billiga då *ler*.
 

Artiklar från Familjeliv