Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tomträttsavgäld

Skrivet av Orolig
Hej!
Vi köpte vårt hus i november förra året. Enligt säljare och mäklare betalas tomträttsavgälden 2 ggr per år (april+oktober). Vi har hittills inte betalt någon gång... Börjar undra varför det är så... Ska vi meddela något någonstans eller får man automatiskt en faktura hem eller hur funkar det? Kommer vi att få betala allt i efetrhand??
Svar på tråden: Tomträttsavgäld

Eeehh....

Skrivet av  Emma - mer glitter åt folket!
det har ju inte varit varken oktober eller april sedan ni köpte huset, så vad oroar du dig för?
 

Kanske...

Skrivet av  Rebecka
Orolig inte tänker på att det är nytt år nu? ;) Skulle misstänka att hon/han med "förra året" menar -03? Fast något svar på Oroligs fråga har jag inte... Kanske någon annan?
 

Ojdå...

Skrivet av  Orolig
jag har visst inte hängt med riktigt..... Såklart köpte vi huset 2003!!! Nä - annars hade det ju varit lugnt...
 

Kontakta kommunen,

Skrivet av  Anna m David
åtminstone så får vi vår tomträttsfaktura därifrån. Det
kanske har mnissats att meddelas dit? Jag kommer inte ihåg vilken avdelning som har hand om det, men det vet de säkert i växeln om du ringer dit. Lycka till!
 

Antagligen

Skrivet av  anvi
Du kommer antagligen få betala i efterhand. Det brukar funka så med sånt där. Får man ingen faktura så ska man luska reda på den själv brukar det heta.
 

Artiklar från Familjeliv