Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Färg i sovrummet

Skrivet av Anvi
Jag har nog varit här och tjatat om det här förut men nu kanske jag har hittat en färg som jag gillar. Men det måste passa till sängen, det är det värsta. Våran säng har ben som är lite rödbruna (kanske körsbär) och sen är det svart smidesjärn (eller vad man säger) på gavlarna. Golvet är björk tror jag. Så ljust iaf. Så vad har man för färg på väggarna??? Jag ville gärna ha beige och sen en vinröd fondvägg men jag tror att vinrött skär sig mot sängen. Bara beige blir för ljust. Blir det för mörkt om man väljer den hippa färgen "Latte"? Eller skär det sig oxå mot sängbenen tro?
Svar på tråden: Färg i sovrummet

Vi har sängmöbel

Skrivet av  Malin
byrå och nattduksbord i körsbär och vi målade en fondvägg bakom huvudgaveln i Mio olivgrön, resten av väggarna målades i Mio mandel. Vi köpte färgen på flügger som viste precis vilken blandning det skulle vara. Vårt sovrum är numera jättefins, lugnt och harmoniskt.
 

Jag hade nog valt..

Skrivet av  MY
..någon snygg grönnyans. Kanske beige på de flesta väggarna och ett fält med olivgrönt bakom sängen. Eller ljusare grönt i hela rummet. Eller beige på alla väggar med ett snyggt tyg med gröna toner bakom sängen. Grönt passar bra till både körsbär och björk tycker jag.


 

Ha, Mailn han svara nästan samma före mig IMT

Skrivet av  MY
.
 

Artiklar från Familjeliv