Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

K/I-värdet på hus

Skrivet av Mammas flicka
testar fråga igen... :)
Någon som vet en sida där man kan se det aktuella värdet?!?
Svar på tråden: K/I-värdet på hus

Min man säger att...

Skrivet av  Isses mamma
... Gullfiber har program för det på sin hemsida. Jag har ingen aning, du får leta där. Återkom om du inte hittar, han kanske kan hitta det i s f.
 

Tack för tipset

Skrivet av  Mammas flicka
men jag hittar inte där... vore gulligt om han kunde länka till det lite närmare!
Tack på förhand!!!!
 

Totalt missförstånd!

Skrivet av  Isses mamma
Läste senare om vad du menade längre ner. Nåt om värdet på huset, eller?
Jag trodde du menade isolering i väggarna. *s* K-värde är nämligen hur bra/dåligt nåt är isolerat. Man räknar på fönster, dörrar, väggar o s v. Och då ligger det ju i isoleringsförsäljarnas intresse att man lätt kan räkna ut det. Alltså Gullfiber ;-)

Sorry, jag kan inget om värde på hus, vi "bara bor" i vårat. Och betalar renoveringarna förstås.

Lycka till!
 

Alltså

Skrivet av  Kumikameli
Jag tror att du tänker lite bak-och-fram.

Mig veterligen finns det inga såna tabeller, utan K/I-värdet tas fram för ETT hus vid försäljning. Just DET huset såldes för si och så mycket i jämförelse med taxeringsvärdet.

Det du kan göra för att kolla ungefär vad husen brukar säljas för i ditt område (det är det du vill veta om jag förstår rätt) är att gå in på villavardet.se och titta. Där finns alla försäljningspriser några år bakåt. Om du absolut vill veta hur priserna är i förhållande till taxeringsvärdet får du söka taxeringsvärdet hos ..ja? kommunen, stadsbyggnadskontoret, skatteverket, eller var det kan finnas, det är iallafall offentliga uppgifter.

man måste regga sig för att kunna söka på villavardet.se, men det är gratis.

Tänk på att K/I-värdet kan skilja jättemycket på olika hus. Jag tror att det är jättesvårt att "bestämma" ett värde för ett visst område. Nyrenoverade hus där taseringsvärdet inte hängt med etc.
 

www.m2.nu

Skrivet av  Gia
har i alla fall i Gbg-området och kanske storstäderna om jag inte minns fel. Fast just nu funkar deras hemsida inte alls...

 

Artiklar från Familjeliv