Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

lägga om golv i hall och kök

Skrivet av miape
Vi ska bygga skjutdörrsgarderob i hallen, spegeldörrar och silverlister. Idag ligger där furulaminat. Resten av huset har eklaminat eller ekparkett fr 81. Nu funderar vi på att byta golvet i hallen till ljusgrått klinkerslaminat som finns på Bauhaus precis vid dörren och möta detta med eklaminat lika som i övriga rum. Och i köket lägga samma ljusgrå klinkersfusk framför diskbänk. Velar på följande; är det fult med låssasklinker? Ska man hellre lägga ekparkett? Det kommer "skära" sig hur som mot den gamla parketten... Väggarna är kalkvita.
Svar på tråden: lägga om golv i hall och kök

Vi tänkte först

Skrivet av  Annjo
lägga "fuskklinkers" och var och tittade på det. Tyckte det såg okej ut i affären, men sen var vi hem till några som har det och då ångrade jag mig. För det såg verkligen ut som just fusk.

Jag skulle valt eklaminat eller ekparkett istället.
 

Jag gillar inte...

Skrivet av  Polly
låtsasklinkers eller laminat heller för den delen. Då skulle jag hellre lägga plastmatta som ser ut som plastmatta, eller parkettgolv. Men jag förstår ju att det kan vara en ekonomisk fråga också. Men personligen tycker jag ekparkett vore snyggast!
 

låtsasklinkers

Skrivet av  Gia med Alvin
det har vi i köket. faktum är att det är ju dyrare än riktigt klinkers och man lurar ingen! möjligtvis sig själv... Det känns ju inte alls som klinkers att gå på och det ser faktiskt inte särksilt äkt ut heller. Hade jag lagt golv idag hade jag INTE valt det. I hallen och köket är det ju dessutom tänkt att vara extra hållbart, det är ju därför man väljer klinkers eller stengolv där och detta är inte särskilt hållbart, repor blir det nästan lättare än i vanligt laminat tror jag.

Nej, "trälaminat", trägolv eller riktigt klinkers skulle jag ha lagt.
 

Artiklar från Familjeliv