Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

vill ni be om vägledning??

Skrivet av mama mu..
vill ni be för mig, behöver vägledning om hur jag ska gå till väga. går en utbildning som jag inte vet om jag vill fortsätta på. har varit mammaledig nu i 10 månader. ska börja i slutet av november igen. har då 2 terminer kvar...men vet inte om detta är något jag vill hålla på med i framtiden...har mest gått här för att ha något att göra o det är ju alltid bra med en utbildning. men sen jag fått barn så vil jag hellre vara med henne än att plugga. hellre jobba än at plugga.. sen har jag dessutom scensckrck o det gör väll sitt at jag inte vill fortsätta, dessa terminer som jag har kvar är tusen ggr mer redovisningar o jag får sån ångest o ont i magen så det inte är sant, bara av att tänka på det. ska komplitera 2 dagar i slutet av nov, har aldrig träffat klassen o det första vi ska göra är att få en uppgift som vi ska redovisa första o andra dagen. fatta hur jobbigt det rä va??dessutom så ammar jag heltid fortfarande, är orolig att det komer sluta att producera o lillan inte vil ha. kommer heller inte få träffa henne på 1 måna då jag sticker då hon sover o sover typ när jag kommer att komma hem igen...

hur hade ni gjort o vill ni be för mig som ni märker är jag total förvirrad,. vet varken ut eller in..
tack för ert stöd..
Svar på tråden: vill ni be om vägledning??

Oj vad jobbigt

Skrivet av  Passiflora
Så svårt att behöva vara borta från ett så litet barn för en utbildning som du inte vet om du kommer att ha nytta av. Jag vill gärna be för dig.
 

hej

Skrivet av  Effet
har du funderat på att prata med en kurator på skolan. du kanske kan ta med dig bebisen eller att pappan kan ta hand om henne en stund. jag har varit i svackor själv under studietiden och det var väldigt skönt att få prata med någon. jag blev faktiskt hjälpt.

det här kan vara nånting du känner nu, och om två år kan det vara helt annorlunda. just scenskräcken borde du kunna få hjälp med också. var mammaledig helt, vänta med studierna och stärk dig själv under tiden. jag tror att du behöver prata med någon på skolan kurator, lärare, studievägledare osv. och känns det för jobbigt får din sambo rycka in och ringa runt eller maila. för det är inte kul att gå omkring och må dåligt under mammaledigheten.

 

Artiklar från Familjeliv