Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

slutet på historien

Skrivet av Sofie med J och L
Hej!
Jag skrev nedan och berättad eom konstiga mejl min dotter varit utsatt för. Jag pratade med läraren i förmiddags. Läraren tog upp detta i klassen varpå en flicka bröt ihop och erkände.
Det är inte en flicka som varit i konflikt med min dotter. Det här är en flicka som är gnaksa nyinflyttad och som har haft svårt att komma in i klassen. Hon har i stort sett inga kompisar och upplevs av oss vuxna som lite färglös.
Min dotter är också väldigt frågande då hon och den här flickan knappt pratar med varandra.
Måste säga att det hela känns än olustigare just nu.
Svar på tråden: slutet på historien

Stackars flicka

Skrivet av  Protan
ett sätt för henne att söka kontakt??
Bra ändå att detta togs upp, nu kanske det blir slut på mailen, och förhoppningsvis tar någon tag i flickans situation.
 

Det kanske är så...

Skrivet av  Flugan
...att din dotter har många kompisar, och är omtyckt i klassen. Isåfall kanske denna nyinflyttade flicka helt enkelt blivit avundsjuk på henne. Men det var ju så hemska saker hon skrev. Tyckte nästan det var otäckt att det var skrivet av ett barn. Undrar hur hon har det hemma... Hoppas att det lugnar ner sig nu.

 

Flickan

Skrivet av  Sussie
Skönt att det fick sin upplösning och att klasskamraten erkände. Det visr ju att hon inte är helt förhärdad. Hon kan inte må bra, inte alls! Om ni kan, försök behandla henne vänligt. Man kanske kan fråga henne varför hon skrivit som hon gjort, utan att skuldbelägga henne för mycket - hon verkar ju redan skämmas för det hon gjort. Kanske är det ett förvridet sätt att söka kontakt? Om inte annat kan det verkligen vara läge att be för henne.
 

Artiklar från Familjeliv