Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Att hitta sin identitet

Skrivet av Litchie *fundersam*
Varför är det så svårt att veta vem man är? Vad man vill? Varför saker är och blir som de blir? Försöka skapa ett eget liv med det man har med sig i bagaget. Varför är det så svårt att bli vuxen? Varför är det så svårt att formas? Och hur vet man om man verkligen är sig själv eller någon som samhället och andra format?
Svar på tråden: Att hitta sin identitet

Jadu....

Skrivet av  Eirene
Det är svåra frågor du ställer!

Jag tycker ju att jag hittat något bra när jag hittat Kristus och det gör mig lycklig. Men på många områden är jag fortfarande en sökare. Jag menar att jag söker formen på mitt liv, söker att förverkliga mig och mycket annat. Många frågor finns kvar fast man hittat "Svaret" !
Jag antar lite filosofiskt att det är så här det är att vara människa...
 

Jag

Skrivet av  Litchie
antar att du har rätt. Att det är det som är meningen med livet. Vi vet inte vad morgondagen har i sitt sköte eller hur nästa vecka ser ut. Vi kanske istället ska vara glada över att vi inte vet?
Kanske utvecklas man mer om man inte har en bestämd bild över vem och hur man är?

Det bor nog en liten filosof i mig. ;)

Kram
 

Det har du nog rätt i ...

Skrivet av  Eirene
***Kanske utvecklas man mer om man inte har en bestämd bild över vem och hur man är?***

Skriver du...och det har du nog rätt i! Jag har aldrig tänkt på det just så men det stämmer ju.
Tänk vad man kan komma på när man är lite filosofisk ;)
Kram på dej...
 

Artiklar från Familjeliv