Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

dottern

Skrivet av mamma
på 5 år kom hem från dagis igår och sa att hon ville döpa sig helt plötsligt,jaha sa jag men tillät det (sa ja men inte exakt just den dan,tänkte "hjälp!" inom mig...) Jag är själv lite halvkristen,ber kanske nån gång i månaden men inte så himla seriöst kristen ändå...när det var middag knäppte flickan sina små händer och bad och blundade före hon åt,jag tyckte hon såg så söt ut så jag fnissade till,då tittade hon strängt på mig men började äta under tystnad...jag undrade vad hon lärt sig be nu idag...dagislärarna visste inget om det när jag ringde,jag är absolut inte emot i fall nåt va våra barn skulle bli kristna men jag blev lite förvånad och nyfiken...dottern tackade även Gud för maten,lillebrorsan,3 år såg inte lite fundersam ut,han granskade syster noga...maken log bara (han är kristen) och storasyster 10 år sa argt att gud inte fanns,men då började lilltjejen skrika och verkligen få ett raseriutbrott och jaga runt syster i hela huset...började då bli lite rädd....dottern var tyst och lydig resten av kvällen också både mot syskon och föräldrar,ovanligt faktist...när hon hade blivit nattad och jag suttit vid Tv:n och skulle gå till köket då jag såg att sänglampan i Tjejens rum är tänd,jag kikar in tyst och ser att hon sitter och blundar och ber med knäppta händer framför sin tavla med änglar,hon ber "högt",så jag hör,att hon verkligen har försökt att hedra sina föräldrar och varit artig idag,som gud sgat till henne,hon bad att mamma aldrig aldrig skulle dö (mamma blir då tårögd) att storasysters hjärtsjukdom ska gå bort och att lillebror ska vara lika glad och go för alltid,För pappa ber hon att han alltid ska vara kristen...(?)...jag smyger sakta ut och har ett litet samtal med maken om vart hon har lärt sig det,han vet inte alls,och inte mormor eller farmor eller farfar eller nån hon varit med på senare dar heller...vi tänkte att hon kanske blivit utsatt för nåt...men sen dan efter städade jag och hittade en bok under hennes kudde,en speciell bok,nämligen Bibeln,och i en byrålåda låg en bok om hur man blir kristen...va gulligt! hon har hittat böckerna och läst (hon är jättejätteduktig och kan redan läsa jättebra,men tänk er,bibeln!!!!!) och sedan börjat bett och så...nu ber hon fortfarande och pappa och jag ber med henne på kvällarna och pappa pratar om jesus med henne,för hon gillar det och vill tro på det,så länge hon vill det ska vi hjälpa henne med det...
Svar på tråden: dottern

det vackraste!

Skrivet av  sirle
Det var verkligen det vackraste jag har läst! Och det mest fantastiska frälsningshistorien jag har hört! Gud ord lyser igenom hela din berättelse, och det verkligen känns hur Gud har vidrört din dotter! Och det är så bra, att ni tar er uppgift, att stödja henne med det, så allvarligt, för det är det! Lycka till!
 

Vad härligt!

Skrivet av  Kesomor
Jag tycker ni är fina föräldrar som respekterar er lilla tjej. Bara hon inte bär för mycket böneansvar på sina späda axlar, femåringar kan ta livet lite väl allvarligt i bland.
Var rädd om eran fina tjej, eller, ja det är ju klart ni är! Fint att läsa ditt inlägg i alla fall.
 

Artiklar från Familjeliv