Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Mellanmål?

Skrivet av Bubba
Har äntligen kommit igång med styrketräning igen efter måånga år utan. Blivit mycket inspirerad av att läsa denna sida och även de länkar ni lagt ut. Tack!

Har en fråga ang kost. Jag känner att jag äter på tok för mycket bröd och vill egentligen sluta helt med det. Till frukost försöker jag att äta gröt och ägg för att undvika macka. Dock jobbar jag från 1030 så oftast är jag mätt när jag kommer till jobbet, har precis ätit då. Sen framåt 14 är det dags att få i sig nåt igen och då har det blivit mackor =/ Vad kan man annars tänka sig att ha med som bara är att lägga i kylen? Idag tänkte jag göra en sallad men vill ha fler tips på bra mellanmål. Tänkte på detta med proteindrinkar o så, blir man mätt på dem? Sen äter jag ordentlig middag vid
17 när jag kommer hem.
Svar på tråden: Mellanmål?

Smoothie

Skrivet av  cilla
Jag gör en smoothie som består av yoghurt, frysta bär, en banan. Allt mixas med stavmixer. Perfekt att ha med sig.
 

Mellisar

Skrivet av  maria65a
jag brukar ta med keso som jag blandat med frukt, bär och mandel så att jag får i mig lite innan träningen.

Ibland äter jag två kokta ägg och några frukter. Tror att jag äter för lite kolhydrater före min styrketräning så jag försöker bli bättre på det så sista dagarna har jag kompletterat ovanstående med två knäcke med avocado på.
Det äter jag ca 75 minuter innan träning, tar en protein/kolhydratdrink efter träningen innan duschen och sen äter jag samma mellis som innan träningen när jag kommer hem och sen middag ca 2 timmar senare.
 

Artiklar från Familjeliv