Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Två frågor

Skrivet av Anna
* Light läsk som tex Jul Must Light innehåller juh typ noll kalorier, betyder det att man kan dricka det med "gott samvete" i fråga om viktuppgång dvs? Sen vet jag juh att dom innehåller massa annat som på andra sätt inte är bra men jag undrar nu endast om vikt!

* Vad är "bäst" att småäta nån bulle om dagen? (Det här är bara ett exempel) Eller att en gång i veckan äta sju bullar? Hoppas ni fattar vart jag vill komma, är det nån skillnad? Bäst är juh såklart att inte äta nån bulle alls men det här va bara ett exempel! ;)
Svar på tråden: Två frågor

Två svar

Skrivet av  Cybertess
* Ja, det är säkert ur viktsynpunkt att dricka lightläsk. Det innehåller i princip inga kalorier alls. Jag vet att det har talats om att även lightläsk höjer blodsockret och att man då blir mera sugen på annat onyttigt men är inte tillräckligt insatt för att kunna ge några svar på det.

* Jag skulle säga att det är bättre att äta sju bullar en dag i veckan. Det eftersom det dels lätt blir så att man inte nöjer sig med bara en, dels för att hålla blodsockret i schack 6 dagar i veckan. Kalorimässigt blir det ju naturligtvis samma mängd men jag tycker att det är bättre att äta en dag i vecakn.
 

sunt o lagom ska de va

Skrivet av  mammaMimi
1.light läsk som alla andra light produkter e bara skit med massa kemiska tillsatser
så om man tänker på viktnedgång det är inte bara missade kilo utan en fin fast kropp
men me såna produkter skaffar man på köpet cullilider,dålig hy
så,du tänkte absolut rätt när du började bli lite tvecksam angående din light must, trots att de e ju bara endast vikt du oroar dig! så skippa läsk oavset om de e light el. valig
drick juice, vatten, te istället!
2. om man tänker p hälsa o må bra så de e mkt hälsosammare ta en bulle om dan än kasta i sig 7 i rad på en sträcka. förskräkligt! tänk på din stackars mage! dessutom kommer din sockernivå ligga mkt lugnare o stabilt än man lever asketiskt under hela veckan o sen tillåter sig allt på en da.
 

Artiklar från Familjeliv