Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Sträckt en muskel - hjälp!!

Skrivet av MrsHyde
I går när jag tränade intensivpass på Friskis råkade jag sträcka en muskel. Det är muskeln som går från baksidan av nacken ut längs med axeln och ned mot skuldran. Vet inte vad muskeln heter. Min lille son sov på min arm hela natten innan träningen och jag var lite stel, kan det ha med saken att göra? Det gör fortfarande lite ont i dag. Har haft problem med SAMMA muskel på andra sidan kroppen tidigare, och då tog det flera år innan det blev helt bra.

Vad ska jag göra? Vila? Träna varsamt? Gå till en naprapat (det var det enda som hjälpte förra gången)? Är lite rädd att det ska bli lika jobbigt som förr. Någon erfaren som har tips till mig? *tittar med ledsna hundögon*
Svar på tråden: Sträckt en muskel - hjälp!!

Hmmm..

Skrivet av  Veteranen
...låter som du sträckt trapezius, aj!

Lyckades själv sträcka mig idag - i gluteus (hur det nu gick till, kände mig extremt klantig), det är verkligen INTE skönt. Om jag vore du så skulle jag hellre satsa på att få massage/vila/varma bad än att gå till naprapaten.

Min "massörska" brukar ha ett speciellt liniment (nåt med aloe vera) på mina extra ömma punkter, kolla på närmaste hälsokost om dom kan rekommendera nåt bra.

En vetekudde som man värmer kanske kan vara skönt också?
 

Artiklar från Familjeliv