Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Dagens Lynley

Skrivet av Deckarfantasten!
Blir inte klok på slutet. Alltså jag fattar ju vad som hände men hur i himmlens namn kan de sända detta som del 4:4. Klarar sig Havers??? Vilken bok kom detta ifrån och i så fall vilken bok är fortsättningen så att jag kan läsa vidare???
Svar på tråden: Dagens Lynley

JAg undrar exakt samma sak som du (IMT)

Skrivet av  Fyra barn och en man
f
 

Just precis, vilken bok var detta?

Skrivet av  helen
Trodde att jag hade läst alla, så jag blev lite fundersam över torsdagens avsnitt. Men så missade jag förtexterna på avsnittet.....där kanske det stod ngt om specialskrivet för TV etc.
 

based on inspector Lynleys mysteries

Skrivet av  marie
stod det. Hon har ju skrivit en hel del noveller också,måste vara nån sådan för nån bok är det INTE!Annars brukar det ju stå based on the characters made by osv men nu stod det inspector Lynleys mysteries men det måste vara nån som inte blivit översatt. *shit* vill ju veta hur det går.
 

Jag undrar också!

Skrivet av  Tesa
Försökte hitta och få information på http://www.bbc.co.uk/drama/lynley_2004_2.shtml , men där står ju bara att det är tre avsnitt i denna serien. Jag hittar iallafall inget om ett fjärde program, men skall leta mer...
 

Jag kollade...

Skrivet av  Polly
på Elizabeth Georges hemsida och det fanns inte med någon roman med detta innehåll på engelska heller. Men det verkar ju mysko om man gör ett TV-program på en bok som inte getts ut ännu. Nåja, det blir spännande att se när nästa bok kommer. Hoppas inte Havers dör bara, hon är en av de bästa i böckerna tycker jag!
 

Det var mycket jag inte fattade

Skrivet av  Kajan
Visserligen var det tydligen den lesbiska läkaren som mördade den misshandlande kvinnokarlen och professorn. Men varför sköt hon på Helen? Och sen var det väl den frigivne fången som dödade sin f d fru. Förvirrande med flera olika mördare.

Och varför lämnade Helen Lynley (igen!), han hade väl inte gjort något? Tvärtom var det hon som blev sur bara för att han var lite överbeskyddande. Men hade hon gjort som han sa och stannat hemma, hade hon inte förlorat barnet. Dessutom så ljög hon om att hon hade haft ett förhållande med professorn innan hon blev ihop med Lynley. Konstigt äktenskap om man ljuger för varann.

Och inte får Barbara Havers dö, hon är ju min favorit! Lynley är så översittaraktig, varje gång han gör fel därför att han är personligt engagerad, så sätter han sig på sina höga chefshästar när Barbara vågar säga något.
 

Säkert skrivet direkt för TV

Skrivet av  Camilla, jobbar på bibblan
Jag gissar att avsnittet är skrivet direkt för TV, någon novell eller roman är det definitivt inte. Ruskigt bra har de senaste avsnitten varit. Hallåan nämnde ju att det var det sista för den här gången, så det kommer säkert fler.
 

Hittade

Skrivet av  MiaMaria m Josefin & Jonatan
att det inte är skrivet av EG på en hemsida. Kolla en bit ner efter The Inspector Lynley mysteries:

http://library.christchurch.org.nz/Guides/BooksIntoFilm/I.asp

Verkar som om flera av TV-avsnitten inte är skrivna av EG.
 

Artiklar från Familjeliv