Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Haqvin

Skrivet av Anna-B
Vore det inte bättre att du började ge råd om hur föräldrarna ska hantera sina barn inne på bokstavssnacket? Det har ju mycket större värde än att enbart tala om att barnens bekymmer kommer sig av ett fel handlande från föräldrarnas sida. Säg att du tycker att det är föräldrarnas fel att barnen mår dåligt eller beter sig på ett tokigt sätt MEN stanna kvar och råd de hur de ska hantera sina barn. Ge konstruktivt stöd och råd!
Svar på tråden: Haqvin

inte Haqvin men...

Skrivet av  ;-)vmb
Kanske är det så att man ska ta de sk experterna från tex habilitering och bup mm. med lite skptisism... Vad är det som säger att deras råd och stöd ger bättre resultat än det stödet ni kan få av tex Haqvin.. det är människor som har som jobb att sitta och delge sina åsikter och det verkar som att många föräldrar sväljer vad de säger med hull och hår...
Det är tur att det finns sådana som Haqvin som är av en annan tro för alla har ju sin tro om hur saker ska göras... Om vi alla är överens hela tiden så blir det ju inga diskussioner och utveckling inom området kan inte ske........
 

Vad bra då är vi överens

Skrivet av  Anna-B
om att vi tycker det vore bra om Haqvin ville dela med sig.
 

Kära VMB

Skrivet av  En annan npf-mamma
vad i all sin dar får dig att tro att alla bokstavsföräldrar sväljer allt vad "sakkunniga" säger med hull och hår?? Du generaliserar oss till en samling naiva idioter. Vi har en hjärna att tänka med fast vi "bara" lyckats åstadkomma bokstavsbarn. Vi kan sålla information vi får. Men om råden vi får från hab faktiskt funkar varför skulle vi inte lyssna då? I sanningens namn så finns det få som man känner sig så kränkta av som människor som klappar på huvudet. Se i övrigt Nilsfars svar nedan som säger allt. (Om Zlatan)
 

Anna-B!

Skrivet av  lillans mamma
Jag har försökt några gånger att ta fokus från diskussionen om upphovet av npf diagnoserna, om det är genetiskt betingat eller psykosocialt betingat, till VAD man kan göra som förälder för att ens barn ska ha ett så bra liv som möjligt. Tips och idéer. Men det har varit väldigt skralt med idéer från dem som anser att det är psykosocialt betingat...
 

Lillans mamma!

Skrivet av  Anna-B
Ok. Då vet jag. Jag finns inne hos er fast under annat nick. Jag är snart helt färdig här. Man behöver inte vara här så länge för att tröttna. Det är så ologiskt och okonstruktivt. Kram vi hörs!
 

Artiklar från Familjeliv