Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

var i Stockholm????

Skrivet av trollmamma till Tor snar 2år o Axel 04/09
Vi ska leta lägenhet i Sth var är bäst nära Tunnelbanan men har ni tips ????
inge bra på den stora staden !!!
Svar på tråden: var i Stockholm????

vi flyttar

Skrivet av  Heli
till Akalla om en månad. Vår lägenhet ligger väldigt nära t-banneuppgången.

Vi valde akalla för att det ligger inom vår pendlingstidsacceptans, nära natur och är bra pris.
 

det är för 6 mån

Skrivet av  trollmamma till Tor snar 2år o Axel 04/09
så det är hyres möblerat som vi främst letar efter

funera på att ha nånn förmedling, så har ni tips på någon bra sådan är jag tacksam.

jobbet är 5min gång från stationen så det är klart bra om man lätt kan ta tåget eller T-banan
priset ca 5-600 i hyra gärna hiss jag har 2 små.
Tacksam för tips !!
 

Andrahandsförmedling

Skrivet av  Annahoj
Den bästa jag känner till är BostadDirekt, kostar iofs några hundralappar per månad att vara med, men det brukar löna sig. www.bostaddirekt.com Och DN:s annonser

Men 5-600 i hyra blir nog svårt. Antar att du menar 5-6000, och då får du nog redan nu börja tänka dig ganska långt utanför stan.
 

Vad kan ni betala?

Skrivet av  Ullen61
Är det bostadsrättslägenhet ni letar efter beror det ju helt på vad ni har råd att betala. Vi bor i Liljeholmen och det tycker vi är perfekt. Alldeles nära innerstaden med sitt stora utbud av arbetsplatser och service, både tunnelbana in till staden och tvärbana mot t.ex. Globen och Alvik. Ändå lugnt, skönt och grönt, med bad- och skridskosjö och 1 mil lång, grön strandpromenad utmed Mälaren.

I Liljeholmens centrum finns bl.a. apotek, system och bank, i närliggande Gröndal dessutom bibliotek och järnaffär. I Liljeholmen och intilliggande Årstadal byggs flera tusen bostadsrättslägenheter för närvarande, men de är dyra.
 

Var ligger era jobb?

Skrivet av  Annahoj
Om ni har möjlighet att styra utifrån det skulle jag absolut göra det. Kanske inte man behöver bo på samma ställe som man jobbar, men det är en fördel om det är på samma sida stan.

Sen skiljer sig förorterna åt, var tror ni att ni skulle känna er hemma?

Och som Ullen61 skriver, hur letar ni? Byteslägenhet eller BR? Vad har ni råd att lägga? Krasst kan man säga att Stockholms BR-marknad fungerar så att ju närmare stan, ju dyrare.

Vad är viktigt? Stort eller stadskänsla? Eller nära grönområden? Många val är det. Om du beskriver vad som är viktigt för er kan du nog få fler tips här än bara var folk själva bor. (Vi bor på Södermalm och stortrivs)
 

Artiklar från Familjeliv