Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Long time - no see....

Skrivet av Molly m Linn 020627 & Ludwig 040421
Nån som minns mig?
Har inte haft tid att hänga här alls de senaste 2 månaderna, men nu börjar det äntligen likna något här hemma efter flytten.

Vi har renoverat om köket samt målat om lite här och där så det har varit och delvis är en sanslös röra.
Att leva utan kök med två små är lite påfrestande i längden om man säger så... Men som sagt så börjar det likna något nu. Köksluckorna kommer i dag så då kan vi göra färdigt det sista där, sen ska det sättas kakel och lite annat smått och gott. (Vi rev ut precis hela köket med stommar, vitvaror och allt.)

Detta har gjort att datorn haft väldigt låg prioritet den senaste tiden så man har bara varit in sporadiskt och kollat läget här. Hur är det med er alla? Några nya syskon som kommit till världen? Några nya på gång?

Linn har hamnat i värsta trotsåldern där det är "Linn lälpa mig" (betyder fritt översatt "kan själv"), "nääää" eller "vill inte" för hela slanten. Det är en kamp att få på henne kläderna på morgonen om man ska iväg för hon vill inte osv. Att lyssna på vad mamma och pappa säger existerar nästan inte utan hon gör precis det hon inte ska hela tiden. Sååå enerverande. Vart tog min lilla snälla goa unge vägen??? Antar att detta beteende delvis kan bero på att man inte haft så mkt tid för henne nu under flytten utan hon har helt fått roa sig på egen hand och stundom varit rätt uttråkad. Så jag hoppas det blir bättre snart.

Ludwig däremot är en liten gla\' prick. Han skrattar och ler för det mesta och storasyster är den stora idolen. (Fasar för vad han ska lära sig för manér av henne!) Hon kan göra nästan vad som helst med honom, han skrattar ändå.

Linn är hos dagmamman tre dagar i veckan, fem timmar åt gången. Jätteskönt att hon får leka av sig ordentligt och jag får lite egen tid att ägna åt Ludwig och röjning här hemma.
Hoppas nu att tiden framför datorn ska kunna öka lite så jag kan hålla bättre kontakt med er. Saknar er ju!
Kramar
Svar på tråden: Long time - no see....

Hej!

Skrivet av  Emma m. Jakob o Myran, bf 12/4
jaha, det låter som om ni inte har sysselsättningsbrist i alla fall. Och det där med trotset, det har jag också märkt av. Jakob trotsar som mest när han får minst uppmärksamhet eller vi har ont om tid, så stress dubbelstraffar sig :-).

Ha det gott! Kramar
 

Hej!

Skrivet av  Karin med Ida + bf 21/1
Vad kul att de dig här igen. Jag var själv helt borta från internet i ungefär två månader i somras när vi flyttade så jag förstår dig fullkomligt!

Välkommen tillbaka i alla fall!

Här är allt bra. Magen växer så det knakar och är nu lika stor som den var när Ida föddes. Inte om man tittar på sf-mått för då skiljer inte så mycket, men om man går efter vilka kläder jag kan ha på mig...
Jag gissar att magmusklerna ger efter mer den här gången och kanske att Ida inte tyngde så mycket utåt där hon satt snällt på rumpan med huvudet under mina revben.
Hur som helst så verkar det gå bra med den lille/a där inne, och det blir nog en annan personlighet (kön?) än Ida i alla fall, för det är ett himla sparkande som jag inte alls kan minnas från förra gången.

Ida kör sin egen variant av trots, nämligen den tysta sura. Hon står blick stilla, helt tyst och helt omöjlig att lirka med...

Hon verkar införstådd med att bebisen ska dyka upp. Hon föreslog att vi skulle köpa en barnvagn till den, och så vet hon att den ska få mat från mammas bröst, fast hon tycker att jag ska ge den välling i stället!

Hoppas att ni kommer i ordning i huset (vi har inte gjort det än...) och att du kikar in här lite då och då!
 

Hej hej:)

Skrivet av  Monika m Tilde
Jag har allt undrat var du varit:)

Tilde har också en trotsperiod och säjer ständigt "kan fevl" och efter en stund "kan itte" men man får inte hjälpa henne trots att hon säjer att hon inte kan utan då upprepar hon "kan fevl".

De är rätt häftiga ändå, för Tilde tränar ihärdigt med allt! Gissar att Linn är likadan, och de flesta andra julisar också.
 

Kul att se dig!

Skrivet av  AK med Ebba och syrrorna
Läser nästan varje dag, men tar mig sällan tid att skriva!
Ebba är precis lika trotsig som Linn, men jag tycker mig se en liten ljusning...
Kram på dig!
 

Artiklar från Familjeliv