Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur stora är era barn nu?

Skrivet av Annika m. Robin 2,5år & Michelle 4,5 år
Vi var som sagt på 2,5 års koll på BVC igår.
Robin ville ju såklart inte alls berätta vad kossan var för djur, eller vad lastbilen hette.
Eller sätta en sked i kaffekoppen osv.
Så hon fick knappt höra att han faktiskt KAN prata.
Jag lyckades få honom att sätta skeden i koppen och koppen på fatet. Varför ska man lyssna på en BVC sköterska, som man knappt har träffat tycktes Robin tycka.

Robin vägde 13,8kg och var 92 cm lång
( + 1,8kg och 5,5cm på 6 mån)

Och Michelle ja han kommer nog ikapp henne snart,igår som 4,5 åring vägde hon 16,1kg och var 100,5cm lång, hon har brutit meter gränsen åtminstonde.
Svar på tråden: Hur stora är era barn nu?

Vägde och mätte Tilde

Skrivet av  Monika m Tilde
för någon vecka sedan och hon följer sin spinkiga viktkurva och långa längdkurva:) Hon är 91 cm om jag minns rätt, och väger 11,5 kg. Du kan ju ana hur smal hon är då....
 

Jag kan ana

Skrivet av  Liz m M&S
Stelios är också en speta han är nog kilot tyngre men han är också längre typ 93-95 - omöjligt att hitta kläder till som sitter bra. ANtingen passar de på längden men är jättevida eller så passar bredden men då är det för kort i armar och ben *s*
 

Hon och Jonathan följs åt...

Skrivet av  Therese med Maja 03, Jonathan 02 och Sebastian 95
Jonathan var i onsdags 90 cm lång och vägde exakt 11,7 kg. Så de är lika spinkiga bägge två.
 

För ca 1½ månad sedan

Skrivet av  Ango & Simone 020804 + 2 till
vägde Simone 13,1 kg och var ca 90 cm lång.
Även här lär nog småsyskonet komma ifatt storasyskonet. Samtidigt som Simone vägdes och mättes gjordes det med Paulina. Vid 3 år och 10 månader vägde hon 13,8 kg och var 97 cm lång. Inte så stor skillnad på dem alltså!

Kramisar
 

Det var ett tag sedan jag mätte

Skrivet av  ulrika m hampus 020724
med de gjorde det på dagis för ett tag sedan och då var han 86 cm lång och vägde 14 kg...

ja, hanna (2000) väger 14 kg hon också men är 95 cm lång...det skiljer inte så mycket på dem...
 

Eliaz är nu

Skrivet av  Ulrica m Fanny -99 & Eliaz 020708
90,5 cm lång och väger 16 kg. Han är 2 år och 4 mån.
Syrran är 5 år, väger 20kg och är 112cm lång
 

Artiklar från Familjeliv