Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Var är alla?

Skrivet av Molly m Linn 020627 & Ludwig 040421
Nedan skrevs det om den låga aktiviteten på sidan och jag antar att ni alla har fullt upp precis som jag.
Kan inte alla bara skriva en liten rad och uppdatera om hur ni har det och vad ni pysslar med? Hur många är det som är här regelbundet och läser fortfarande?
Svar på tråden: Var är alla?

Jag är här!

Skrivet av  Karin med Ida + bf 21/1
Fast egentligen inte... för jag jobbar. Sitter och våndas över miserabla resultat från mina experiment och känner mig allmänt som en usel forskare. Så då är det roligare att vara här!

Annars går jag mest och stånkar med min mage. Det är ju två månader kvar! Jag kommer att spricka!
 

Jag

Skrivet av  Monika m Tilde
jobbar på vårdcentralen igen - funkade inte att jobba natt. Får tyvärr bara vara kvar på VC året ut. Jag behövs där men får inte tjänstledigt fårn ortopeden längre än så.

Tilde går på bad på habiliteringen på onsdagar och handikapprider på fredagar. Jag rider själv tisdagar och onsdagar, ibland några dagar till...

Så jag har fullt upp kan man säja:) Dessutom håller jag på med små renoveringar, både tvättstugan och hallen ska få en ansiktslyftning:)
 

Jag är här

Skrivet av  Annika m. Robin 2,5år & Michelle 4,5 år
Är hemma denna veckan med Robin så att hans sår på magen ska få läka ordentligt.
Annars jobbar jag på dosapotek som apoteksassistent
7-17 4 dagar i veckan.

Så jag brukar kika in här på min lediga dag och på helgen. För de flesta vardagskvällarna är jag så trött så jag stupar i soffan *s*.

Vet ännu inte om jag får fortsätta på jobbet efter 31/1 men hoppas på det, ska höra med chefen nästa vecka.
Barnen går på dagis 4 dar/vecka och stormtrivs som de alltid har gjort.
 

Jag är här dagligen...

Skrivet av  Titti m. Alexandra
...o läser men har som sagt redan kommenterat "saker o ting" här nedan så jag repeterar inte det ;O

Jo, Alexandra går på dagis varje dag mån-tors 9.30-15 och fredagar 9.30-12 el. 13.
Då är jag här hemma och "pysslar". *läs, sitter här - hm*

Jag tror också att många läser fortfarande om inte "på heltid" så periodvis. Det är ju lätt att hålla sig ajour vad som händer här då det är så få inlägg - ja det är _min_ åsikt. OCH att det är få inlägg är ju helt förståeligt då folk jobbar + att många fått "nya" bäbisar som säkerligen tar tid.
 

Jag finns här i bakgrunden = )

Skrivet av  .::Anna & flickorna::.
Jag finns här på AFF någon stund varje dag (oftast när barnen sover).

Mina flickor växer och växer och det är super skoj! Vi är ute på många olika aktiviteter nästan varje dag. Iaf de dagar vi håller oss friska! ; D

Förresten, trevligt att se dig här på sidan igen! Skönt att huset börjar bli klart. Förstår om det har varit lite tufft utan ett ordentligt kök med 2 små = ) Känner mig lite "dum" som inte har skrivit ett svar till dig nedan fast att jag har läst det men ibland blir det bara så... = /

Kram på er alla! = )
 

Kikar in titt som tätt...

Skrivet av  Estethia © m. Nathalie
... gör jag med.
men det hinns sällan med att skriva något.
Startade eget för ett knappt år sedan som fotograf (främst bröllop) och retuschör och jobbar mer än 100%.
Ett tag jobbade jag så mycket som 92 timmar i veckan, men det höll inte så länge utan jag däckade och fick sjukskriva mig ett tag.

Vi har flyttat till hus som vi renoverar häcken av oss med.
men det är oerhört skönt att ha flyttat från 73 kvadrat till 220. :oD
och har fått helt fantastiska grannar till på köpet!

nettis stormtrivs på dagis och pratar öronen av folk.
hon älskar att sjunga och dansa och showar ofta.

kram!
 

Finns här ibland

Skrivet av  Åsa m Ebba -02 & Linn -99
även om det blir alltmer sällan. Ännu mer sällan blir det att jag skriver. Men jag håller allt koll på er. Är himla roligt att följa alla, man har ju ändå gjort det i snart 3 år. Hua!!

Ebba far runt som ett skållat troll hemma. Spenderar 4 dagar i vecka på dagis och älskar det. Ur-o-skur-förskola var verkligen en lyckoträff för henne. I övrigt leks det väldigt mycket "familje-lekar" med storasyster - den stora idolen. Häromnatten skippade vi blöjan även den sidan dygnet - "Ebba stor flicka nu".

Själv lever jag mitt liv vid spisen, tvättmaskinen skrivbordet på jobbet eller framför tv:n. Mer finns inte ork till...
 

kollar varje dag

Skrivet av  Helen, Jonatan,Elsa och Matilda
men skriver inte så ofta
 

Jag är här mest

Skrivet av  Ango & Simone 020804 + 2 till
varje dag, men är inte så aktiv här inne. Är desto mer aktiv i andra grupper *ler*!
Har det gått bra med de nya vivarorna? Är fortfarande förvånad över att världen är så liten så vi stötte på varandra på McDonald\'s *ler*!

Kramisar
 

här e ja

Skrivet av  Ida m Felicia 23/7-02 & Pauline 23/8-04
kikar oxå in nästan varje dag, men skriver inte så ofta... Får nästan aldrig svar på det ja skriver så då blir det tråkigt å skriva nåt... Gör mina tappra försök till inlägg, som senast om mitt info, men noll svar där oxå... Fast det är ju nästan lika i varje grupp ja skriver så det är väll hela "alltforforaldrar" som bojkottar mej eller nåt, tsss...
Men ja ger mej inte..

ha d bra..
 

Ingen bojkott här inte

Skrivet av  Annika m. Robin 2,5år & Michelle 4,5 år
men alldelse för ont om tid!
Kkade på din info när du berättade, men hann inte svara för någon av barnen ville ha uppmärksamhet.

Tycker din lilltjej är jätteduktig!
Och de är så himla lika varandra, sötisarna.
 

Ingen bojkott här heller!

Skrivet av  Ango & Simone 020804 + 2 till
Jag tittade på din info (flera gånger) och log åt lilla Pauline som såg så härlig ut när hon rullade runt! Det blev bara inte av att jag skrev något svar!

Kramisar
 

Kikat jag också!

Skrivet av  Karin med Ida + bf 21/1
Jag har också varit inne och tittat, och beundrat dina hårfagra döttrar!!! Sååå himla fina!
 

Jag är här...

Skrivet av  ulrika m hampus 020724
men skriver kanske inte varje dag men läser oftast lite om vad som händer...

Själv står jag utan jobb från och med måndag nästa vecka och tyvärr har jag inget på gång heller. Har ringt runt på hela sjukhuset + andra företag som verkar intressanta om det finns "vanliga" sekreterarjobb men ännu inget napp...

Så det blir att njuta av december med syskonens kalasande och jul!!
 

Jag med är kvar

Skrivet av  Liz m M&S
jobbar och familjen tar en del tid- resten vet jag inte vad jag gör av men jag kollar när jag kommer åt läser mer än jag skriver.
 

Här är jag!!

Skrivet av  ~Anna & Mio~
Är inne och läser i stort sett varje dag, men skriver ju dessvärre allt för sällan.
Det är ju så att tiden räcker inte till.... Jobbet tar på krafterna och så har jag en liten son här hemma som inte vill sova på kvällarna. Så min "egentid" har bara försvunnit hux flux. Hoppas att det blir lite ordning på torpet när Mio börjar på dagis igen på måndag, efter att ha varit hemma med Andreas i 1 månad.

I dag är jag hemma från jobbet eftersom jag är genomförkyld, har ont i halsen och har lite feber.... Hoppas att man snart är fit for fight igen = D

~ Kram ~
 

Vad pysslar jag med?

Skrivet av  Lajla m Tilde jul-02 och Filip 16 aug-04
Har fullt upp med två gullungar och hemmet. Kikar in nästan varje dag. Läser alla inlägg utom möjligen ett och annat enkätsvar. Men tiden framför datorn har drastiskt minskats sedan lillebror dök upp :-). Barnen accepterar ofta att jag diskar, städar, fixar mat och tvättar, men om jag sitter ner vid datorn kräver båda uppmärksamhet direkt!
 

Jodå...

Skrivet av  Marie & Andreas
Jag är också kvar. Läser väl ett par gånger i veckan, skriver så sällan att folk härinne har glömt mig fast jag varit med från början.
Jag pluggar sista året av fyra, ser fram enot mitt exjobb nu under våren. Andreas växer och frodas, älskar att gå till sina dagmammor. Han sjunger gärna (fast utan melodi, liksom?). Står gärna och hoppar framför stereon: "sommartider, hej, hej" (att det är vinter verkar inte bekymra honom alls *s*)
 

Jag är här

Skrivet av  Ulrica m Fanny -99 & Eliaz 020708
nästan varje kväll. Läser för det mesta och skriver ibland. Annars jobbar jag som usk:a på röntgen
 

Här är jag också...

Skrivet av  AK med Ebba och syrrorna
fast inte på ankomst juli02 varje dag, men på aff är jag minst en gång/dag. Det finns så många andra sidor som drar just nu. Men jag kikar in ett par ggr/vecka i alla fall. Skriver gör jag om jag har svar på någons fråga eller så - typiskt tråkig med andra ord:)
Annars jobbar jag ca 65%, de två stora tjejerna i skolan och Ebba på dagis. Livet rullar på... och snart är det jul!
Kram på er alla!
 

Hek@ här!

Skrivet av  Hek@ med Vilhelm
Jag är allt som oftast här inne och hinner läsa det mesta men sällan skriva något.
Jag håller just nu på med mitt examensarbete (är förhoppningsvis färdigutb. socionom om några veckor) och det tar verkligen all tid och ork!
Familjelivet existerar kanppt och övrigt socialt liv inte alls. :-(
Tur att man vet att det är för en väldigt begränsad tid.
Vilhelm och Ludvig mår bra. Vilhelm stortrivs på dagis och i örvigt också verkar det. Han är för det mesta underbart glad och pratar oavbrutet typ hela tiden utan på natten då. :-)
Ludvig började ettan i höstas och älskar skolan. Han har redan läst sig att läsa obehindrat och läser nu på allt han hittar (vägskyltar, mjölkpaket, mina skolböcker, tvättråd - you name it!). *skryter lite*
Han tränar och spelar fotboll och hockey hela helgerna och då är jag glad att vi är tre vuxna på honom. ;-)
Fredrik jobbar på för fullt. Och fixar med vårt hus varje ledig stund.
Så ser det för tillfället ur i familjen Broberg-Hallgren.
 

Kikar in då och då...

Skrivet av  Tessan m. Simon & Oscar
här går livet sin gilla gång med allsköns "problem" som följer med hus på landet. ;-)

Nu senast har vi ju haft snöstorm och tidvis strömlöst. Tur att vi har både kakelugn, vedspis och öppen spis. Värme kan vi åtminstone fixa och värma mat och vatten på vedspis funkar det med. Det värsta är att pumpen går på el (egen brunn) så det blir lite panik när elen försvinner då vi är rädda för att bli utan vatten. Nu så har jag tagit som rutin att fylla några petflaskor innan vi lägger oss omutifallatt sas.

Annars växer pojkarna och frodas i rekordfart! Simon är ett fartigt busfrö av stora mått vars favorit ord (förutom NEJ) är joeeeee! Han babblar en massa goja och har just börjat gå in i den "hariga fasen" dvs börjat bli rädd för saker och ting.

Lillebror Oscar växer i rasande fart och är just nu en liten kille som helst vill vara i mammas famn för jämnan vilket vi löser med bärsjal (och en ergosele på G). Oscar har just tagit sina första krypsteg så snart är lugnet (det lilla som fanns) ett minne blott.

Själv är jag i ganska dåligt skick och väntar på läkartid, har problem med gallan och lite andra fysiska konstigheter men för hoppningsvis får jag snart hjälp så jag kan bli av med skiten.

Är ni nyfikna på grabbsen så kan ni kika in på deras hemsida (dåligt uppdaterad då jag har problem med min dator, vi hoppas det snart ska vara åtgärdat):

http://grabbarna.ludgo.se

eller se länk i min info.

Även om jag kanske inte säger så mycket så brukar jag försöka hålla mig uppdaterad om er som håller till hör inne. :-)
 

Här är jag!

Skrivet av  Therese m. killarna
Läser ofta men skriver mindre.
Jag jobbar fullt vi vi pratar lite smått om barn nr3, såå vem vet *ler*.
I januari skolar vi in pojkarna hos dagmamma.
 

Jag tittar in ibland

Skrivet av  Marlene & Oscar 17/7
hinner inte gå in på AFF så ofta längre. Jag jobbar 75% som soc sekr och är inne i en väldigt intensiv period på jobbet då vi skall omorganisera oss 1 jan och även byta nämnd då.

Oscar är inne i en härlig fas, han älskar när man läser för honom, favoriterna är mina & Andreas gamla böcker från Kalle Ankas bokklubb. Han gillar även att se på TV, gärna Byggare Bob eller Bamse. Favoritleksakerna är traktorer och lastbilar samt hans spis & servis. Han pratar ganska mycket nu och en hel del går att förstå vilket är väldigt roligt.
 

Varje dag minst :)

Skrivet av  ¤ Mia & Thilde ¤
Är jag här och läser. Snart slipper jag att vara "ensamstående" på veckorna. Nästa torsdag kommer Robin hem för gott och slutar veckopendla *härligt* Det har han ju gjort sen i juli *blä*

Annars så har jag fått förlängd praktik på Barnens Hus här i Karlstad. I januari kommer jag att få ett vikariat som sträcker sig över hela 2005 *YES* Så det känns jäkligt bra och jag trivs som bara den :) Mycket babyprylar blir det och det är jätteskojj! Så nu har jag stenkoll (nästan) på vagnar och bilsäkerhet och mycket av produkterna.

Det är väl så det ser ut för oss :)
*kram*
 

Här är jag/vi...

Skrivet av  Therese med Maja 03, Jonathan 02 och Sebastian 95 på besök...
är in och läser nästan dagligen, men har oftats inte tid att svara/skriva något. Det är alltid någon som vill något när jag sitter vid datorn.

Jonathan och Maja går nu på dagis på deltid själv är jag hemma och är sjukriven pga foglossningsbesvär, tänk att man kan ha foglossning trots att man inte är gravid!!

 

Karin m Hannah anmäler sig!

Skrivet av  Karin m Hannah
Jag har inte varit inne på ett tag - det har varit tokmycket på jobbet (gymnasieskola) med gymnasieinspektörer från Stockholms stad som ska granska att vi gör som vi ska på skolan. Dessutom har jag känt mig lite nere eftersom det är så många som har blivit gravida igen. Vi jobbar på detsamma, men det går inte så bra. Så det har upptagit min (mentala) tid, kanske lite för mycket. Jag har kanske inte varit så aktiv förut heller, men senaste månaden har jag, som sagt, knappt varit inne alls. I vanliga fall är jag inne nästan varje dag, men skriver inte lika ofta.
 

jag är kvar

Skrivet av  jessica m Melissa och bf 30/1
Är nu sjukskriven fram tills bf den 30/1... skönt,,,
skriver mer en annan dag,,måste fixa sista gardinerna inför imorrn :)
 

Artiklar från Familjeliv