Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Att allt ska vara såå krångligt

Skrivet av Annika m. Robin 2,5år & Michelle 4,5 år
Vi har ju varit hemma med Robin förra veckan och denna veckan pga brännskadan.
När sambon anmälde TFP förra tisdagen så kom istället en blanket om FP!
Jag skulle anmäla TFP i måndags via tele gjorde alla stegen rätt och tillslut säger de - vi kan inte ta emot din anmälan via tele!
Ringde dem i tisdags och förklarade o de skulle skicka hem 2st blanketter om TFP, fick dem idag en till mig med TFP och en till sambon med FP!

Ringde igen idag och visst de beklagade och ska skicka rätt blankett till sambon *gr*

Skulle precis klistra ihop mitt kuvert och skicka in, ser då att det behövs läkarintyg from 8:e kalenderdagen!!! Det står med liiiiten text där på pappret.
Ringde dem....igen, en riktig surkärring svarade att ja så är det ser du. Och det räknas from förra måndagen fast vi inte tog TFP förrän från tisdagen.

Så nu ska jag alltså få ringa akuten och försöka jaga rätt på en läkare som jag bara vet heter Brandon, och hoppas att han minns sonen och är snäll och skriver ut ett läkarintyg.
Annars har jag varit hemma i 4 dagar utan att få ett endaste öre.
Har inga FP dagar kvar att ta ut, kanske lägstanivådagar, men de gör ju ingen skillnad i kassan direkt.

Blir så irriterad på deras strul!
Skönt iallafall att den läkaren är bland de trevligaste, snällaste, mänskligaste vi har träffat hittils. Hoppas nu bara att man får tag i honom och han hjälper oss.

Var bara tvungen att gnälla av mig lite. Sorry!
Svar på tråden: Att allt ska vara såå krångligt

skrattretande krånglet fortsätter

Skrivet av  Annika m. Robin 2,5år & Michelle 4,5 år
Ringde idag medicinmottagningen där läkaren skulle finnas.
Men nej, han jobbar inte hos dem.
En tjej luskar fram att han jobbar på barnmottagningen. Blir kopplad dit, men inte då, där jobbar han inte alls. De säger att han borde vara på Heimdals VC... blir kopplad dit.
Nej då, han jobbar inte där heller, men om 3 månader gör han det!
Hon ber mig ringa VC dit vi tillhör för dit borde det ha kommit papper från läkaren.
Men vi tillhör ju fortfarande Trandared men har varit hos en Distriktssköterska i på Fristads VC.

Ringde nu Fristad och de ringer upp om en stund, om hon inte kan hjälpa mig får jag väl fortsätta jaga runt.

Allt detta pga att FK kräver läkarintyg från 8:e dagen. Det är ju så att man blir helt matt, och nästan godtar att man inte får ett öre i 4 dagar utan detta förbaskade läkarintyget. *pust*
 

Artiklar från Familjeliv