Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Brevet har kommit

Skrivet av Annika m. Robin 2,5år & Michelle 4,5 år
det från länsstyrelsen med beslutet om hur det blir med sambons körkort.
Och jag får inte öppna det!
Han vill öppna det själv när han kommer, jag vill ju bara slita upp det ju!

Snälla håll tummarna för att han får tillbaka kortet nu, om så bara på arbetstid.
Annars blir det ett litet helsike för oss de närmsta veckorna/månaderna?
Hur vi ska lyckas ta oss och barnen till jobb och dagis, båda börjar ju kl 7.00
Svar på tråden: Brevet har kommit

Hoppas

Skrivet av  Monika m Tilde
att han får tillbaka det snabbt, även om det var bra med en näsbränna. Han lär ju inte köra dagen efter igen;)
Vet inte hur man kan lösa sånt som svårigheter att ta sig till arbetet annars, mer än med buss då. OCh det ärju inte lätt med två små barn och dagis...
 

ja buss går ju

Skrivet av  Annika m. Robin 2,5år & Michelle 4,5 år
men den tidigaste går kl 6 och den som lämnar barnen kommer isåfall försent till jobbet.
Sen är det ju 3km till busshållplatsen med, och det tar minst 30 min att gå dit, vi har bara en sulky åt Robin så Michelle måste gå. Så vi skulle behöva gå upp vid 4,30 på morgonen istället för 5,30/6.00

Nä nu ska jag sluta vara negativ, åtminstonde tills han har öppnat brevet
 

Det hjälpte inte

Skrivet av  Annika m. Robin 2,5år & Michelle 4,5 år
enligt vad vi förstår av brevet så är fortfarande inte nåt slutgiltligt beslut taget.
Men det är indraget tillsv. i 4 månader ända tills mars!
Och han måste dessutom sen både skriva och köra upp igen.

Det skulle ju komma ett slutligt beslut nu ju, fattar ingenting!
Är så trött, ledsen och arg så jag bara gråter nu, vill inte vara med mer.
Har lust att bara lägga mig i sängen och gråta i 6 månader eller nåt.

F#n f#n skit, hela vårt liv kommer bli kaos nu.
 

Nu såg ditt inlägg = (

Skrivet av  .::Anna & flickorna::.
Näe usch vad tråkigt!! Förstår att du är ledsen och trött på det här.

Jag hoppas så att du/ni hittar en lösning så snart som möjligt så att du får lite lugn och ro!

Kämpa på Annika! Ni kommer att fixa det här. Du är en stark tjej...

(((Massor med pepp & styrke kramar!)))
 

Tack det behövs

Skrivet av  Annika m. Robin 2,5år & Michelle 4,5 år
allt känns så hopplöst.

I värsta fall får vi släpa oss upp och barnen med 4,30 i minst 3 veckor nu. Sen blir sambon uppsagd över julen (de blir alltid det) och då är det bara jag som måste ta mig till jobbet
 

Håller mina tummar...

Skrivet av  .::Anna & flickorna::.
...för att det är ett positivt besked!

Kram
 

Om han har..

Skrivet av  Pilla med Alexander-02 och brorsorna
.. prövotid brukar de ju göra så. Man får ta om hela rasket. Jag skrev nog det förut, men kan inte du göra det i stället. Ta körkort menar jag. Så kan du ju skjutsa honom när du tycker att han förtjänar det. *S* (Skojar mest. ;O)

Jag såg också bilderna på Robin. Lilla killen, vad jobbigt för honom och er. Vad skönt att det ser bättre ut nu. Min man sade förresten att han var väldigt lik Alexander. Och det har jag faktikt också tänkt på förut. Jag har inte så många bilder på hemsidan, men några finns på Alexander. Kolla där om du är nyfiken. Jag skall se om jag hinner uppdatera med några fler.

Lycka till nu med allt. Det brukar alltid ordna sig på något sätt. Om man så skall bli gråhårig på kuppen. :O/
 

Ja lite lika är de kanske

Skrivet av  Annika m. Robin 2,5år & Michelle 4,5 år
inte så där jättemycket men lite.

Lite lagom långåriga och säkert lika busiga med. Robin älskar sin snutte han med, och precis som Alexander hatar han att sova : )
 

*S*

Skrivet av  Pilla med Alexander -02 och brorsorna
Jag tror att det är de blå ögonen och ljusa håret. Lika är de kanske inte, men Robin påminner mig mycket om Alexander. :O) Jag har fått klippa Alex nu. Då blev han lite mörkare. Och mer välvårdad. Men kul var det inte tyckte han.:O)
 

Artiklar från Familjeliv