Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Snart ska granen ut...

Skrivet av .::Anna & flickorna::.
...och det känns faktiskt väldigt skönt! Vi längtar SÅ till våren och sommaren = )

Vi var lite tveksamma till att skaffa en levande gran i år med tanke på att vi har en nästan 1 åring här hemma *ler* Men vi köpte en och den har faktiskt fått stå kvar hel och fin! = ) Har eran gran fått stå? Iof sig är våra julibarn ganska så stora så att dom förstår nog mer än yngre barn...

Man kan också säga att vi har haft en riktig "Pippi Långstrump gran" i år! Annie har med tiden hängt upp lite pasta slevar, sugrör och snören i granen...= D Hon har gjort så fint så!

Alice har helt otroligt inte velat röra granen, ja förutom lite då förstås! Båda mina tjejer har inte varit så värst förtjust i att dra i blommor och sånt. *skönt*

Jag kan också berätta snabbt hur julen har varit för oss. Såg ju att Malin hade frågat längre ner mm. Vi har haft en u n d e r b a r jul med _massor_ av paket. Denna jul blev det nästan för många paket! Vi hade köpt "lagom" mycket men många andra i vår släkt ville köpa en hel del till våra barn och det var vi glada över. För barnen blev så glada! Sen har dte varit en hel del resande hit och dit till släkten på olika middagar och besök. Jätte roligt men tillslut blev det lite för mycket av det roliga = ) Nu äntligen är vardagen tillbaka! ; D

Annie går här hemma hela tiden och pratar om att åka pulka. Tyvärr har vi ju inte haft någon snö, ja förutom några dagar. Så Annie har nog varit lite less på den gröna julen & vi likaså...

Det som har hänt i slutet på året 2004 har varit jätte jobbigt. Självklart för alla. Så otroligt mycket känslor! Jag tänker så fruktansvärt mycket på alla anhöriga som drabbats av denna katastrof. och framförallt alla BARN... = (

Nä nu tycker jag att vi ska få fart på denna sida lite mer! Vad säger ni? Någon som har lite roliga enkäter? Jag svarar gärna...= )

God fortsättning till er alla! Och jag ser fram emot att höra om alla nykläckta juli-syskon under år 2005! *S*

Kram

Ps. Annies finger ser ut att bli fint läkt *glad*
Svar på tråden: Snart ska granen ut...

Vår gran

Skrivet av  Marlene & Oscar 17/7
åkte ut i dag, den barrade hur mycket som helst. In kom en ny säng till Oscar, vi tog en sväng förbi IKEA på hemvägen från svärföräldrarna och passade även på att köpa en byrå (Malm) till hans rum.
Lillkillen har nu somnat sött i sitt rum efter att ha sorterat sina leksaker i lådorna under sängen.

Oscar har, precis som din Annie pratat om att han vill åka pulka men någon snö har det ju knappt varit, får väl se vad som händer senare i vinter.
 

Ja det är skönt

Skrivet av  Jessica med Melissa 02 och bf 30/1 *på b
att helgerna nu är över så man kommer in i vardagen igen. GRanen den ska veck nu till veckan... är så less på alla julsaker nu. Melissa har låtit granen vara i år. Hon går hela tiden runt och säger att alla granar är fin. :)

Våran jul var bra den med..Melissa fick massa paket.. så många att hon sparade några till juldan och annandagen.. Hon ville på julafton leka med det hon fått och det förstår jag...så i år så blir det mindre julklappar.

Jag går här och räknar ner tills nästa bäbis ska komma. Är så less på magen nu... Men jag antar att jag kommer att på plussa även denna gång. Men ni kan väl hålla tummarna för att det kommer igång snart.. Tacksam för tips för att få igång förlossningen..

 

Här

Skrivet av  Molly m Linn 020627 & Ludwig 040421
städade vi bort julen i går. Då åkte både julgran och pynt upp på vinden. Vi kör nämligen med plastgran och är helnöjda med det. I år köpte vi faktiskt en liten plastgran åt Linn också som hon fick ha på sitt rum. Den blev på- och avklädd flera gånger och vår fick hyffsat vara ifred. Kanonbra! Hon fick pynt till granen i sin adventskalender så när julafton kom var den så fin så med ljus, glitter kulor och allt. Sen hängde hon upp lite leksaer och annat hon hittade då och då också. Så fint så.

Åka pulka längtar Linn också efter. Hon säger det nästan dagligen när vi går in och hon ser pulkorna stå nedanför trappen. Vi har också utsikt till pulkabacken så hon kommenterar det också.

Ja lite mer fart här vore trevligt. Ska göra vad jag kan för jag trivs bättre här än på sommarbarn så jag vill ju inte få julisidan nedlagd.
 

Granen ska ut idag förhoppningsvis...

Skrivet av  Asereht
om maken kommer hem innan natten vills äga. Han jobbar ju på ett av kraftbolagen och de har som de flesta förstår en hel del att göra för tillfället.

Det har faktiskt gått bra med gran inne, varken barn eller hund har gett den så mycket uppmärksamhet. Oscar lyckades dra ner en kula som visade sig vara av glas men ingen skada skedd (förutom kulan då). Förutom det så har det varit lungt på granfronten, den barar knappt än heller (mysko gran).

Men nu vill jag plocka ner min ammningsfåtölj från sovrummet så jag kan sitta och gunga i den när jag ser på tv eller umgås med pojkarna så granen får flytta ut på verandan igen.

 

Artiklar från Familjeliv