Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Agneta H...

Skrivet av Macho-Tove & Hilding
Jag missade ditt inlägg "ett problem jag har" men jag läste det nu och vill gärna svara.
I vår familj delar vi inte sysslorna rakt över. Det är jag som är "mannen" i huset om man får vara fördomsfull. Jag kör bilen, skruvar ihop IKEA-möblerna och hugger sly i skogsdungen vid stugan. Tobias gör däremot den mesta städningen, diskningen och tvätten. Om han hjälper till med det tekniska blir det mesta bakvänt.
Tror inte att det påverkar vårt barn negativt att vi är så olika för han lär se många traditionella manliga förebilder också. Fast jag vet at jag måste ta tag i det där med hushållsarbetet lite mer.
Men inte ikväll -för nu ska jag montera bokhyllebelysning. Har satt upp en av dem redan och det tog sambon flera dar att fatta att man inte behöver dra i och ur sladden för att tända och släcka, det finns faktiskt en knapp! Förstår inte hur en människa kan vara så brutalt oteknisk, vilken tur att han har mig;D
Svar på tråden: Agneta H...

Ja...

Skrivet av  Agneta H
...det är ju bra att man kan komplettera varandra. Att maken lägger golv hos oss beror inte på att han är man utan på att jag inte är tillräckligt noggrann. Men när vi lägger golv i vardagsrummet snart så ska jag minsann försöka. Det hade nog höjt min självförtoende en bit.
 

Artiklar från Familjeliv