Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är det någon som vet?

Skrivet av Absolut-ist
Jag håller på med min uppsats nu. Är det någon som vet var jag kan få tag på en källa till en uppgift jag vill ha med i uppsatsen?

Uppgiften jag vill ha med är det faktum att köksinredningar även i länder där män traditionellt inte sätter sin fot i köket ändå anpassas efter medellängden på MÄN, organiserar ´manligt´ dvs traditionellt manligt, och designar traditionellt manligt. Jag såg en intervju av en kvinnlig köksarkitekt för en tid sedan men jag har glömt bort vem och när. Kan någon hjälpa mej med detta eller någon liknande källa?
Svar på tråden: Är det någon som vet?

Institutionen för hushållsvetenskap kanske?

Skrivet av  ärtan
Kolla med Göteborgs universitet, Centrum för genusforskning. www.genus.gu.se tror jag det är.

Lycka till!

Och du - glöm inte att det är männen som diskar ;-)))
 

:)

Skrivet av  Absolut-ist
Männen diskar säger du. . . men det är mycket roligare att laga mat, ju!

Jag har mejlat kvinfo på Stockholms Universitet men jag tänkte inte på Göteborg och Lund. Skall genast ske. . .

/amatörkocken
 

Testa via.......

Skrivet av  Farsan
Byggforskningsrådet (BFR) som säkert finns på nätet. Dom har hur många som helst undersökningar om allt möjligt kring byggforskning, både nationellt och internationellt.
Ett tips.......
 

Feministisk arkitektur

Skrivet av  Aliena
Ja *suck*
Det skulle man kunna skriva löpmetrar om...
Läser genusvetenskap i Malmö och det finns på Teknik och samhälle. Gissa hur många toaletter respektive urinaler som finns i byggnaden?
Det går 2 toaletter på 4-5 urinaler och ofta är en av dem sönder.
Vem har byggt för vem?
 

Artiklar från Familjeliv