Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Boktips till blivande pappa?

Skrivet av MR
Hej hej!
Har någon ett tips på en bra bok till en blivande förstagångspappa? Vi har hittat "Du ska bli pappa" av Dick Sundevall, men jag vet inte.. Jag vill helst hitta en "förälderbok" med neutralt angreppssätt eller en "pappabok" som inte är så grabbig. Det var ju några år sedan jag läste den själv.. så jag kan ju vara helt ute och cykla, men minnet är att den inte var sådär helgjuten. Jag är väl för kräsen och söker det omöjliga.. som vanligt?



Svar på tråden: Boktips till blivande pappa?

Vi har den

Skrivet av  P-nilla
"Du ska bli pappa" och jag minns att jag tyckte jättemyckte om det och läste den mer än vad min man gjorde eftersom den berättade mycket bättre. Vi läste så sätt i stort sett bara vecka för vecka under graviditeten, resten var inte så intressant just då.
 

min sambo sprang till bibloteket

Skrivet av  caya
och lånade den för ett par veckor sen (har lånat om den sen dess) och erkände för ett par dar sen att han tyckte den var jättekul - speciellt där Dick Sundevall tar upp det där med gravidnojor
kanske för att vi precis skulle iväg klockan kvart över tio och jaga rätt på mjukglass (som jag fått togsug efter)

jag vet inte om jag ska ta åt mig - han är precis lika förtjust i mjukglass han... så...
 

Artiklar från Familjeliv