Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vet ni vad.....

Skrivet av Arigato
jag blir arg på.
Nu har vi farit runt som vettvillingar i helgen och hälsat på folk iofs trevligt.

I går var vi på grillpartaj och efter ett tag gled diskussionen in på mat och då föll det sig så att vi började diskutera Mat-Tina.

Kvinnorna (inte jag) kunde inte förstå att deras män tittade på detta program.
De antog att männen var förälskade i Tina för inte var de intresserade av matlagning.
Och hur sjutton kunde de gilla henne, hon var så vanlig och ja nästan lite ful enl vissa.
Glasögon,överbett och skelande ögon.

Jag blev heligt förbannat nu när vi äntligen har en kvinna som lagar mat i tv:n och faktiskt är kock och inte bara ett utseende ja då sitter hennes medsystrar och klagar pga svartsjuka.

Tänk att det finns vanliga tjejer som uppskattas av männen och inte den stereotypa Pamela Anderson-typen.
Är det kanske det mest skrämmande att det är en vanlig tjej som lockar männen till tv-rutan 21:30 måndagkvällar.

Jag kan i ärlighetens namn inte förstå hur mina sk kompisar kunde sitta där och bara ösa skit över denna tjej för att sedan raskt gå över till att gnälla på sina män som tittar bara för att de skulle vara kära i Tina,nämen herregud lite högre tankar om mannen tack,annars ska kanske just det exemplaret man har hemma borde bytas ut.

Jag tittade för sjutton på Floyd utan att vara det minsta förälskad i honom.
Svar på tråden: Vet ni vad.....

Det kan ju faktiskt vara så

Skrivet av  Allis
att både män och kvinnor tittar på programmet för att hon är en kock som är duktig på att inspirera folk till att laga mat. Något för dina vänner att klura på :O).

Har faktiskt aldrig tänkt på att mina val av tv-program skulle bero på en underliggande förälskelse. Herregud, betyder det att jag egentligen är kär i Chuck Norris?!? Undrar om min fru vet det hahaha!
 

Ja jösses, det

Skrivet av  lyckligt lottad
enda program jag följer är Sopranos, vad säger det om mig? Dr Melfi, help!
 

Helt of topic ...

Skrivet av  Cecilia
men vi missade programmet igår, eftersom det kändes som lördag - katastrof! Kan inte du vara gullig och ge mig en snabb resume? Pleeeeese?
 

Jag resumerar:-)

Skrivet av  Helena
Tony bryter med Gloria eftersom hon börjar hamna i koka kanin-facket (kontaktade Carmela under falska förespeglingar osv, hotade med avslöjanden osv.). Han kommer också själv på (Malfi har ju redan varit inne på det) att han söker sig till vackra och intelligenta men destruktiva, deprimerade och manipulativa kvinnor, dvs sådana som liknar hans mor.

Jackie Jr och hans halvapa till polare får en idé av Ralph (J Jr:s styvfarsa) att de ska råna ett pokerparti för att få respekt. Det går förtås åt h-e vilket var Ralphs avsikt med att plantera idén - nu får han en anledning att göra sig av med hopplösa styvsonen. Forts. följer på detta.

Det var väl huvudspåren... tror jag.
 

Och Carmela

Skrivet av  lyckligt lottad
börjar återigen tvivla på det moraliskt riktiga i att leva på Tonys blodspengar. Hon biktar sig (för min gamla kompis - visst är han snygg!) och får rådet att bara leva på den del av inkomsterna som förtjänats ärligt - och börjar nog fundera på att skaffa ett jobb (i alla fall satt hon och läste en bok om hur man blir fastighetsmäklare).
Ja det var ett väldigt händelserikt avsnitt.
 

en undran?

Skrivet av  anonym läsare
handlar detta om feministiskt föräldraskap?
Är det så att man kan skriva om "annat" än föräldraskap och det godtas?
 

feministisk föräldraskap

Skrivet av  Lena M
Ja, inlägget handlar (i förlängningen) om hur man uppfostrar sina barn på ett sådant sätt att man ser individer i stället för kön. Att dra slutsatsen att män tittar på matlagningsprogram för att de är kära i kocken och inte för att de har ett genuint matlagningsintresse är att gå i en fälla som vi som uppfostrar våra barn feministiskt inte vill att nästa generation ska ramla i.
 

joo...

Skrivet av  Arigato
för mig handlar detta även om femn föräldraskap eftersom våra barn gör som vi och om deras föräldrar sitter och pratar sånt strunt kommer det givetvis att spegla barnen.
Dessutom tror jag inte vi är så knossliga här inne att vi inte accepterar inlägg som går utanför ramen om feministiskt föräldraskap,eller?
 

ABSOLUT INTE!

Skrivet av  skämtpärtan
Här ska minsann bara diskuteras feministiskt föräldraskap och hör sen! Och alla som inte kallar sig feminister får inte vara här!!! ;o))

OBS! *ironi*
 

oki.......

Skrivet av  Arigato
då böjer jag mig för överheten och diskuterar endast feministisk föräldraskap och härmed deklarerar jag vidare att Peter borde radera våra inlägg som inte alls handlar om feminism så det så skämtpärtan,jag fick sista ordet.*räcker ut tungan i triumf*
 

*vrålar* Sista ordet!

Skrivet av  ärtan
*fniss*
 

Tina lär visst

Skrivet av  Kaja
ha blivit hotad till livet, såg jag för några veckor sedan på någon av kvällstidingarnas löpsedlar. Jag köpte inte tidningen så jag vet inte mer än så. Men jag funderade en hel del på varför någon skulle ogilla henne. Och kom fram till att hon faktiskt är ganska ovanlig. Ovanlig just för att hon som någon ovan beskrev, ser rätt vanlig ut, inte kör med en sexig stil, kommer med lite bara halvroliga skämt, och är först och främst kock. Jag tycker att det är befriande att ha henne i rutan. Min man missar inte gärna heller ett avsnitt av Mat men det har aldrig slagit mig att han skulle vara hemligt förälskad i henne. Men det unnar jag honom i så fall.

Usch, ju mer jag tänker på det här desto obehagligare blir det. Jag gillar killen i myror i brallan. Jag blir jätteglad av detprogrammet. Men förälskad eller tänd på honom - neeej, så har jag aldrig tänkt eller känt.
Varför förutsätts män bara vara intresserad av att se och höra på kvinnor om de är förälskade och tända på henne? Det blev så tydligt med Tina-exemplet.
Jag känner att jag sitter här och blir lite sorgsen, när jag tänker på det.
(Usch ursäkta, det här inlägget känns lika osammanhängade och pladdrigt som Rigmor Roberts krönika)
 

Skitlöjligt

Skrivet av  Helena
Trista polare;-) Jag och min man tittar lika fascinerat på Tina och hennes fula fiskar - utan att någon av oss vara överdrivet intresserad av matlagningsprogram i övrigt. Tycker Tina är ett uppfriskande inslag i rutan över huvud taget. Hennes träbock till medprogramledare tycker jag däremot kunde ha stannat i radio... Häpp:-)
 

Instämmer precis

Skrivet av  Cecilia
Ja, det var ju skönt att höra att du inte var förälskad i Floyd, den gamla alkisen ;-) Men han var väldigt underhållande *asg*

Det är ju sjukt att man inte kan tänka sig att de vill titta på Tinas program för att hon gör ett bra och intressant program, är en kul programledare och att hennes mat och tips är användbara för oss vanliga dödliga, utan man måste lägga in några sexuella värderingar i tittandet. Typiskt att maninte kan tro att en kvinna kan vara intressant genom sin kompetens, utan bara som könsvarelse. Något som genomsyrar samhället, måhända????

Jag blir ofta väldigt illa berörd när tjejer snackar om hur mycket deras män tittar på andra osv. Mina egna vänner som jag har mer gemensamt med tänker nog inte i de banorna, mer är det bekantas bekanta som jag inte riktigt har så mycket gemensamt med, såna som inte är feminister om man säger så. Om det nu är så, varför är man då tillsammans, undrar jag?

En sida är att jag tycker att det är jävligt respektlöst mot den man är ihop med att dregla över andra eller kommentera andra inför den personen. Det tillhör inte god ton helt enkelt och syftar väl mest till att göra den andra osäker och få den att känna som om den inte duger.

Men framför allt så verkar det som om många har en inställning som att man har låtit sig nöja med sin partner. Typ: Om du skulle få välja vem du vill vara ihop med/ha sex med, vem skulle du välja då? - Men det får man ju faktiskt välja!!!!!!! Och jag har tagit den som jag helst ville ha, och skulle jag hellre vilja ha någon annan så skulle jag göra slut och ta den istället. Svårare än så är det egentligen inte.

Tycker man inte att den man är ihop med duger så har man rätt att byta. Tänder man mer på andra än sin partner så har man nästan skyldighet att byta tycker jag, det är jävligt respektlöst att låta sin partner känna sig osexig och ointressant - då är det bättre att den får chans att hitta någon annan som uppskattar den istället för att stanna i en relation där man inte blir sedd.
 

Vem f-n behöver en naken kock

Skrivet av  Starfire
när vi har Tina *s*.
Kunde producenten sen dumpa Tomas Tengby så hade det varit kalas. Vad han tillför programmet, mer än dumma kommentarer, har jag inte förstått.

Tina blev för övrigt utsedd till en av Sveriges 69 sexigaste kvinnor i tidningen Café. Vägen till mannens hjärta går via magen eller hur va de man sa...?
 

Hehe...

Skrivet av  Frk Marmelad
...mina kollegor (manliga) hävdade bestämt att jag brukade titta på "Den nakne kocken" bara för att jag tycker att han är snygg *S*. Fast det tyckte jag nu inte, tanken hade inte ens slagit mig att han skulle vara särskilt snygg.
 

joooo men...

Skrivet av  CM
...han ÄR ju väldigt söt, det är ett objektivt faktum. och floyd är rätt sexig han med, i all sin rödsprängdhet ;-)

men iallafall. här i england sägs karlarna titta på ett visst trädgårdsprogram endast på grund av charlie dimmock, en tjej som är mest känd för att hon framträder i programmet utan B-H - UTAN B-H!! i ENGLAND!! :-)))). ja, ni kan ju tänka er. man sätter njurpajen i halsen.

så problematiken verkar vara universell.
 

Tja...

Skrivet av  Frk Marmelad
...om jag var tvungen att välja mellan Floyd och Jamie Oliver så skulle jag nog välja den senare, helt klart *S*. Fast det var ju då inte därför som jag tittade på programmet, även om jag håller med om att han verkligen ÄR sötare än Floyd *S*. Fast iofs var det ju kul att mina kollegor antog att jag tittade på programmet för programledarens skull och inte för att det är ett matlagningsprogram och att jag per definition gillar matlagning för att jag är tjej. Min feministiska propaganda jag sprider här hela dagarna kanske har verkat mer än jag trott *S*?
 

ha, ha...

Skrivet av  CM
...ja, det hade jag ju inte tänkt på - kanske bättre att automatiskt antas vara karlslukerska än pysslig husmor :-)

förresten så har ju jamie olivers fru börjat dyka upp i allt fler nakne kocken-sammanhang, och det trodde jag i min enfald berodde på att man ville ge hela paketet en mer familjär framtoning, men så kanske det inte alls är! det kanske är för att de som föredrar flickor också ska få något att dregla över? *suck*

 

Eller så är det för

Skrivet av  Mustardseed off topic nu
att hon är trött på alla kvinnor som springer efter hennes söte man så hon vill markera sitt territorium lite. Hehe.

 

Artiklar från Familjeliv