Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bokrecension i Aftonbladet 20/5

Skrivet av ärtan
om tre böcker till unga tjejer om sex under rubriken "Sex, sanningar och rosa band". Jag citerar mittenstycket:

"Sandra Dahlén har skrivit /../ 'SEX med mera'. Hon har bland annat arbetat som sexrådgivare åt RFSU. Hennes bok är saklig och informativ, en sådan bok som kan bli flitigt utlånad på biblioteket. Bra rediga bilder som i en riktig uppslagsbok. Mycket bra är uppslaget med olika sorters blygdläppar och uppmaningen att ta en spegel och titta efter, bli vän med sin Muffla... eller ros eller pulla... ord som 'det där nere' eller 'mellan benen' duger inte, står det i första kapitlet som heter just 'Tjejers kön'."

Så långt allt väl. Sen kommer då utlåtandet:
"Ibland saknar jag kärleken till killen i SEX med mera. Ibland känns feminismen humorlös och vem skriver boken till tonårskillarna?"

Slutsats: Låt inte tjejer få eget utrymme för sin sexualitet, ty då kan världen gå under och det blir synd om killarna om de inte får ta del av den fina mufflan. Glärk säger jag bara.
Svar på tråden: Bokrecension i Aftonbladet 20/5

Blurp

Skrivet av  Allis
Visst är det trist när saker ska sättas i ett motsatsförhållande till varandra. En bok om musar hindrar väl knappast att någon vettig karl skriver en snoppbok.

Hur fan blev feminismen humorlös genom detta, trodde vi var ökända surmulor sen länge hahaha.
 

Konstaterat

Skrivet av  Absolut-ist
av Norman M för länge sedan. . .när han inte lyckades få fyra av USA´s mer framstående feminister att fnissa så där lämpligt kvinnligt åt hans manchouvenistiska "skämt". . .

Men jag är man och jag tycker ni är jätteroliga. Ha ha ha ha. . .

(och min egen humor går på idiotnivå som du märker :) )
 

Men nu blommar det

Skrivet av  Allis
En kristen man som tycker att feminister är skojiga och en enveten flata som tycker att samme kristne man är en rätt kul prick? Näää, nu blev det väl lite för bra ändå :O)))))). Mailer måtte vända sig i graven - eller i livet, vet faktiskt inte om han befinner sig på denna jord längre.

Hur går det med dina studier förresten?
 

Tack. . .

Skrivet av  Absolut-ist
kul att nån tycker jag är en kul prick, min ironi blev just missförstådd via mejl av en av mina kompisar :(

Studierna. . .sitter just nu med en hemtenta i queerteori. . .men har lyckats smita från ämnet genom att skriva en feministisk analys av "Jag är Dina" utifrån Deveraux teori om "den manliga blicken" (dvs, film är av män, med män som subjekt i skådespeleri och kvinnor som objektifierade våp, män som tänkt åskådare). Puh. Jag gillar inte den här kursen. Alltså, postmoderism är väl ok att pyssla med men jag gillar inte föreläsningarna. Föreläsaren utgår nämligen från postmoderism men är samtidigt sanslöst normativ. Skulle hon iofs aldrig erkänna. Hon säger sina påståenden i frågeform. Klassiskt manipulationsknep som jag känner igen från frikyrkan. . .

Du har mejl, föresten!
 

Artiklar från Familjeliv