Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

artikel i Vi föräldrar

Skrivet av Jezz
Blev så himla arg när jag läste en artikel om krypning och hur det påverkar barns hjärna. I en delartikel "hjärnan utvecklas av krypandet" så förklarar Birgitta Birath varför pojkar har mer läs & skriv-svårigheter med att; "pojkar springer, hoppar, sparkar boll. Medan flickor sitter mitt emot varandra och sjunger ramsor samtidigt som de klappar varandras händer, hoppar twist, hoppar hopprep med korsade armar, stickar och knyter vänskapsarmband" detta skulle innebära att flickor övar upp korsrörelser medan pojkar inte gör det... HOOO, vad säger ni om det!
Svar på tråden: artikel i Vi föräldrar

Har inte märkt nåt

Skrivet av  Vn
på min grabb. Han står på tröskeln till att lära sig läsa nu i 3-årsåldern. Sparkar boll? Nää inte han inte. Kanske hans syster om nåt år.
Gud va trist med dessa generaliseringar.
 

Blä

Skrivet av  H-n
Min lillkille hoppar och springer och pratar som ett vattenfall. Nu tjatar han om att vi ska träna på bokstäverna tillsammans. Han är ingen stillsam typ utan väldigt "pojkig" =springer, hoppar och sparkar boll. OCH gillar ramsor.
 

Vi Föräldrar är väl en hopplöst reaktionär tidning

Skrivet av  Settareh a.k.a Karin
Jag tycker att det verkar som om de flesta föräldratidningar är hopplöst reaktionära och dessutom kraftigt biologistiskt inriktade. Så jag blir inte förvånad över en artikel av det slaget.
 

Vi kanske skulle

Skrivet av  Jezz
ta och starta en bra tidning :)
 

Ja!

Skrivet av  H-n
Vilken kul idé!
 

Generaliseringen...

Skrivet av  Annika60
.. om "vad pojkar resp flickor gör" är som vanligt lika tröttsam, däremot är ämnet i sig, om betydelsen av korsrörelser, intressant.
 

Artiklar från Familjeliv