Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är det bara jag…

Skrivet av illamående tv4tittare
…som tycker att det är oerhört att Småstjärnorna accepteras som OK underhållning i tv? Jag är verkligen chockad över att detta program kan få gå oemotsagt men kanske det pågår diksussioner om detta som jag ej känner till?
Svar på tråden: Är det bara jag…

När visas det?

Skrivet av  rhino
Och vad är det du vänder dig emot? Jag vill veta. själv har jag bara sett det nån gång för ett par år sedan och konstaterade i varje fall då att den så kallade britney Spears-kopian hade lång klänning som täckte hela kroppen och stod närapå still och sjöng. Jag funderade då på om det var redaktionen som inte tillät "sexig" klädsel. Men kanske har det förändrats nu? Berätta!
 

Näe...

Skrivet av  Feminist? Verkligen inte...
...kollade igår, och alla barn hade heltäckande kläder som liknade originalens, fast med mer tyg.
 

Jag tittade

Skrivet av  Sara
och reagerade över att det var den med "sexigast" utstrålning som vann, Carola. Det var läskigt att se.
 

Vilka är domare?

Skrivet av  rhino
x
 

Marcoolio

Skrivet av  emelie m Viktor 030203
tror jag är en av domarna.
har inte sett årets omgång,
men har gillat det tidigare.
Påklädda barn och inget tal om sexighet alls.
är det så nu, så är det verkligen sorgligt.
 

Nej det är det inte!

Skrivet av  lyckligt lottad
Det är värsta skitprogrammet!!! Helt intelligensbefriat, med småungar som ska kopiera usla mainstream-kommersiella artister. Och Pernilla Wahlgren, vilket kräkmedel. Nä, fy för den lede.
 

Då är vi minst två då!

Skrivet av  Anna
Jag har själv reagerat på programmet. Tycker att det är härligt när barn får hålla på med musik, klä ut sig, sjunga, dansa, måla sig: som smink eller som djuransikte eller hur som helst.
Men detta är något annat. De drillas att se ut som någon annan, kläderna och rörelsemönster (både "sexiga" och andra) är härm av vuxnas och långt bortom deras referensramar (eller borde vara i alla fall...). Dans och annat är styrt av vuxna.
Tycker det är för lite frihet, kreativitet och barnet själv i det. Små dockor som uppför sig "gulligt" dvs som små vuxna med näpna barnsliga rörelser, det kräks jag av.
 

Artiklar från Familjeliv