Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Anna Bråkenhielm i dagens aftonbladet

Skrivet av Elanor
När mina barn var små, var jag rädd att gå vidare i karriären. Medvetet lät jag sista etappen på min utbildning vänta, tänkte att det skulle bli till men för familjen om jag satsade alltför mycket på jobbet.

Nu, långt senare, har jag förstått hur dumt tänkt det var. Nu för tiden (när barnen blivit tonåringar) har jag: inget skiftjobb, inga arbetshelger, bra lön, sju veckors semester, eget rum, egen telefon, flextid, möjlighet att jobba hemma, stort inflytande över vad jag gör...

Anna Bråkenhielm, i dagens aftonbladet: "Hon anser att hon som är vd har frihet att bestämma själv över sin tid. Det är inte tuffare att ha barn för att man är karriärmänniska. Tvärtom. Det är värre för föräldrar som inte har den möjligheten."

Synd att jag inte fattade det då!
Svar på tråden: Anna Bråkenhielm i dagens aftonbladet

JA Visst var det bra!!! IMT

Skrivet av  Frotté
s
 

håller med...

Skrivet av  po
Nu, långt senare, har jag förstått hur dumt tänkt det var. Nu för tiden (när barnen blivit tonåringar) har jag: inget skiftjobb, inga arbetshelger, bra lön, sju veckors semester, eget rum, egen telefon, flextid, möjlighet att jobba hemma, stort inflytande över vad jag gör...

..som chef på min lilla arbetsplats har jag allt ovanstående och dessutom möjlighet och tillfällighet att förändra saker och ting på jobbet så att det blir ännu mer jämställt. Jag är jätteglad åt mitt jobb och min möjlighet att påverka saker och ting till det bättre!

Jag uppmanar också alla mina manliga anställda att dela föräldrarledigheten samt att utnyttja sina pappadagar!! Bra va!


 

Artiklar från Familjeliv