Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

blir så trött

Skrivet av Tingeling med lilla L
http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,499621,00.html

om man som riksdagskvinna får kommentaren om sig som "Taiveaho är riksdagens överlägset raraste flicka, nätt och rolig och snäll. Och så har hon snygga ben." kanske man ska fundera över sin roll där.. *blä*
Svar på tråden: blir så trött

Ja det kanske är tvärtom.

Skrivet av  Inte själv så vacker!!
Hon kanske är : överlägsen,elak,pluffsig,tråkig,och elak.
Och skriver då aftonbladet något sånt om henne som du säger att dom gjort så blir man trött.
Men jag har inte sett henne så jag vet inte, men jag kanske hade hållit med henne, men jag tycker att du är elak som säger att det var en dålig beskrivning.
 

oj!

Skrivet av  Tingeling med lilla L
jag tänkte mer på att hon antagligen utöver de egenskaperna som nämndes är intelligent och kunnig, förhoppningsvis, och jag tycker det är mer relevant om man sitter i en riksdag än huruvida hon är söt eller har snygga ben, det var det jag vände mig emot! Hennes utseende kommenterade jag överhuvudtaget inte!

(tänk dig om en riksdagsman fått samma omdöme: XX är riksdagens överlägset raraste pojke, nätt och rolig och snäll. Och så har han snygga ben... kanske hade han hellre hört något om intelligens och "råg i ryggen"?)
 

ironiskt menat väl?

Skrivet av  Fumlan
så tolkade jag det
 

Jösses

Skrivet av  Nissan
Stenåldern here we come eller? Måste kännas toppen att läsa det om sig själv. Kompetensen, vart tog den vägen? Klart man vill vara omnämnd som just rar när man är riksdagsledamot, eller hur...
 

Beror väl

Skrivet av  js
ändå lite på sammanhanget. Här var det ju frågan om att hon ansågs ha för kort kjol på jobbet, o då är det väl ändå ganska självklart att det kan vara utseendet som kommenteras o inte kompetensen.
 

Är det en nyhet?

Skrivet av  Frigg
Att finska riksdagsmän är klädda si eller så anser inte jag vara värt tidningsutrymme öht - varken i Sverige eller i Finland...
 

Där

Skrivet av  js
håller jag helt med. Totalt ointressant hur de är klädda.
Det jag reagerade på var ändå att man i det här sammanhanget borde ha talat om kompetens i stället för utseende.

Samma skriverier var det för övrigt för ett par år sedan då en man i finska riksdagen kom klädd i shorts. Det ansågs tydligen också fel och kommenterades på liknande sätt.
 

Artiklar från Familjeliv