Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fånigt litet inlägg

Skrivet av Nickan
Inte så politiskt kanske, men en liten vardagsexempel på vad man är formad att tänka på ett visst sätt...
Hittade jättefina små ryggsäckar på Coop igår och tänkte köpa till sonen inför dagis.
Det fanns svartröda och svartgula och grårosa. Väninnan köpte en rosa till sin rosaälskande dotter. Jag kunde inte välja mellan den röda och den gula...sonen gillar båda färgerna. Han är 4 så jag gav upp och tänkte ta med honom imorgon och låta honom välja själv. Men det tog flera timmar innan jag kom på att jag kunde ju faktiskt låta honom välja mellan ala tre! Mitt pucko! Det är ju ganska självklart nu när jag tänker på det...han gillar dessutom rosa... fattar inte att jag inte tänkte på det automatiskt...jag tänkte verkligen bara visa honom den gula och den röda först. Suck.
Svar på tråden: Fånigt litet inlägg

ah! gräsligt att komma på sig själv sådär..

Skrivet av  sisla
det händer mig också titt som tätt, både i saker jag säger och saker jag gör... men jag försöker trösta mig med att jag blivit (och fortsätter ju hela tiden bli) översköljd med vrickade budskap under 34 år, och att det åtminstone måste vara positivt när jag UPPTÄCKER det.
huvudsaken är att man försöker fortsätta vara vaken, självkritisk och reflekterande..
 

...och det blev....

Skrivet av  Nickan
...en ROSA ryggsäck...Tyvärr får jag väl säga för jag gillar inte rosa överlag. Men nu var det ju inte jag som skulle ha den. Hoppas det inte blir förväxlingar med vännens likadana ryggsäck alltför ofta bara. De går på samma dagis och vi umgås ganska flitigt oxå. Får väl hänga nån nyckelring på eller så.
Jag försökte faktiskt övertala honom att välja en annan färg men han stod på sig...och sånt blir jag ju stolt över.

Nåja...oviktigt vetande.
 

Artiklar från Familjeliv