Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

vill du, feminist mamma, bli intervjuad?

Skrivet av kristina
hej! jag heter kristina jag undrar om det är någon som vill bli intervjuad om hur det är att vara mamma och feminist? intervjun sker via email och är helt anonym. eftersom jag själv är mamma, till en ettårig knodd och feminist så är jag väldigt intresserad av detta ämne och därför skriver jag en uppsats i sociologi om det.
är väldigt tacksam för svar
maila till; [email protected]
Svar på tråden: vill du, feminist mamma, bli intervjuad?

bara mammor eller alla feministföräldrar? *Imt*

Skrivet av  sara *kunde inte låta bli*
t
 

fast om man

Skrivet av  *trams*
skriver en uppsats som med en frågeställning om hur det är att vara _mamma_ och feminist så vill man kanske bara ha sånna svar? Tycker att det är en märklig inställning att en uppsats måste ta upp båda perspektiven, för du kan väl inte mena att det inte är någon skillnad att var mamma eller pappa idag i Sverige?
 

Ska pappor svara på

Skrivet av  *kunde inte heller låta bli*
hur det är att vara mamma och feminist? Vet de verkligen det? Eller ska de fråga sina fruar/sambos först och sen berätta?
 

men sara...

Skrivet av  jag kunde inte låta bli!!!
Kristina har ju skrivit "feminist mamma" mer klart kan det väl inte bli.
 

Hej

Skrivet av  skorpan
Hade jag varit feminist skulle du få intervjua mig.
Jag undrar varför alla här är så otrevliga mot dig och inte mer hjälpsamma i denna orättvisa värld.
 

Jag tror nog

Skrivet av  G
att de som vill bli intervjuade och som tar seriöst på frågan har gjort som Kristina önskade - mailat henne direkt.

Hoppas jag iallafall :-)
 

Otrevliga?

Skrivet av  
Vem är otrevlig mot Kristina? Finns det inlägg som bara syns för vissa, för jag har inte sett några inlägg som är otrevliga mot Kristina. Och, som sagt, de som är intresserade av att medverka i en intervju med Kristina har säkerligen redan kontaktat henne.
 

jag undrar vad du gör här

Skrivet av  *trams*
om du inte är feminist?
 

Den

Skrivet av  Kia
var intressant!!! Vad gör du här om du inte är feminist? JAg är INTE feminist men tycker ändå det är kul att läsa här för att bredda alla mina perspektiv på min tillvaro!!!! Man kanske inte får det???
 

Läsa är en sak

Skrivet av  politisk vilde, bf 28/12
men här vill gärna många komma med pekpinnar om vad "vi" som är feministiska föräldrar ska och inte ska göra med våra barn. Därför finns det ett snackinfo, och där står det såhär:

"Här pratar vi om hur det är att vara förälder och samtidigt feminist. Hur man uppfostrar sina barn i feministisk anda och hur man lever i en familj som feminist."

Om du tycker att det passar in på dig, så är du på rätt sida.
 

oj

Skrivet av  Skorpan
Jag visste inte att detta var en sida för endast feminister. Trodde alla som ville gå in här fick det.
 

Läs snackinfot

Skrivet av  politisk vilde, bf 28/12
"Här pratar vi om hur det är att vara förälder och samtidigt feminist. Hur man uppfostrar sina barn i feministisk anda och hur man lever i en familj som feminist.

Vill du diskutera feminism i allmänhet eller debattera om ämnet, så passar det bättre i snackgruppen Feminism som du hittar under Allmänna diskussioner."
 

politisk vilde

Skrivet av  Skorpan
varför får jag inte vara här och ifråga sätta det jag undrar över? ni feminister kan ju ignorera mig om jag nu stör så mycket.Jag brukar inte vara här utan det var första gången.Jag läste bara första tråden och tyckte att det var tråkigt att alla som svarat gett så trista svar så jag skrev lite trist till dom. Jag förstår att det är jobbigt när människor kommer in här och vill påpeka eran syn på livet men det var ju inte riktigt det jag gjorde eller kanske gjorde jag det då ber jag om ursäkt!
 

Skorpan

Skrivet av  politisk vilde, bf 28/12
om du vill ifrågasätta, då ska du skriva på Feminism, inte här. Vi blir nog ifrågasatta ändå.

Detta inlägg ligger längre ned på sidan, skrivet av Redax:

"Feministiskt föräldraskap v. Feminism (2004-07-09 12:16:44)

Jag ser att någon pratar allmänt/teoretiskt om uppfostran i feministisk anda och dem hänvisar jag till gruppen Feminism där det diskuteras.

Den här gruppen är till för dem som i praktiken lever feministiskt med familj och barn eller vill/kommer att göra det.

Susanne / communityansvarig"

just av den anledningen att folk tror att det är OK att komma in här och ifrågasätta. Jag ber om ursäkt att jag låter sur, men det tillhör faktiskt god ton att läsa snackinfot och rätta sig efter det.
 

Artiklar från Familjeliv