Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

måste bara skriva att

Skrivet av Tingeling med E, J och lilla L
jag gillar lika lite att hamna i facket "ung förälder" med tillhörande egenskaper som fattig, outbildad, inte hunnit förverkliga mig själv och har inget att erbjuda mina barn osv som när jag blir satt i facket "kvinna" med tillhörande egenskaper som käslomässig, omhändertagande, mjuk, ologisk, oteknisk osv.

Jag vill gärna bli sedd som individ, när jag valde att "skaffa" barn är min ensak och framförallt har det _inget_ att göra med hur pass mogen/redo någon annan var i samma ålder! Mitt liv levs av mig.

Och varför sätta två grupper som unga föräldrar och äldre föräldrar mot varandra? Man har bara ett liv och som kvinna ett begränsat antal år på sig att få barn, hur man än vänder på sig har man rumpan bak, om man inte är perfekta 32 och har träffat den rätta.. annars är man för ung eller för gammal. Jag tycker att man ska kunna välja när man vill ha barn så att det är möjligt ekonomiskt att få barn under utbildning när det (oftast) biologiskt sett är lättast, men också att man ska kunna få hjälp om det är senare i livet man vill ha barn och man behöver hjälp. Jag ser inte motsättningen? Varför kan inte båda grupperna vara bra föräldrar och värda att få den sortens hjälp just den gruppen behöver.
Svar på tråden: måste bara skriva att

Ja...

Skrivet av  ES - bf + 4 dagar...
... självklart ska man inte ställa grupper mot varandra, och att förutsätta att någon är på ett visst sätt enbart pga av kön, ålder, vad som är helt klart fel!

Men för att rätt ska vara rätt, så var det denna gång en ung förälder som så att säga startade det hela med att gå in och säga en del rätt föraktfulla saker om vad hon kallade "äldre karriärskvinnor" och själv ställa dessa mot unga föräldrar.
 

japp

Skrivet av  Tingeling med E, J och lilla L
jag vet, ogillar när man kritiserar människors val av familjebildning öht. Respekt åt alla håll!
 

Artiklar från Familjeliv