Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Presenterar mig.

Skrivet av Johanna
Har varit här inne ett tag nu och tjuvläst, men tänkte ge mig till känna.
Johanna heter jag och bor med dotter och sambo i södra stockholm. Läser på lärarhögskolan och skriver mitt exjobb i ämnet genus. Närmare bestämt handlar det om hur pojkar och flickor framställs i svenskaläromedel för yngre åldrar. Skrämmande att se hur läsböcker förmedlar så mycket traditionella könsschabloner. Ja, i alla fall hoppas jag att vara klar i januari och skall då ut och slåss för jämställdhet i skolan.
Ja, det var väl allt.
Svar på tråden: Presenterar mig.

Välkommen!

Skrivet av  politisk vilde, bf 28/12
Hoppas du ska trivas. Själv är jag feminist sedan några år tillbaka, gift med en man och väntar barn nummer två. Är just nu hemma med foglossning men har diskuterat en hel del feminism både IRL och på nätet, och även läst lite genusvetenskap på universitetet.

Spännande med din uppsats, vill gärna läsa den när den blir klar!
 

Tack! *imt*

Skrivet av  johanna
.
 

hej du,

Skrivet av  ior
är också en lärarstudent (har tagit lite break nu), tycker genusundervisningen på lhs är SKIT, så hoppas din uppsats blir bra!
 

Håller med!

Skrivet av  johanna
Den existerar inte ens. Hoppas sannerligen det blir bättre!
 

Låter supespännande...

Skrivet av  kanjangen
... med ditt exjobb. Finns det någon möjlighet att läsa det och kanske till och med komma i kontakt med dig. Jag är journalist och håller just nu på med att skriva om genusfrågor just för lärarstudenter.
 

Självklart

Skrivet av  johanna
kan du få läsa den när den är klar. Än så länge är vi bara i startstadiet men kommer förhoppningsvis att vara klara i slutet av oktober.
Om du vill fråga något så är min mailadress:
[email protected]
 

välkommen hit! *imt*

Skrivet av  Lotta med Viggo 030214 och v.27+1
 

Hej

Skrivet av  Sara med Noa-01 & Viggo-04
Välkommen! Du får gärna bli lärare till mina barn.
 

Artiklar från Familjeliv