Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ett par rader med ordbajs.

Skrivet av puella
Jobbigt med dessa högtider tycker jag.
Får mitt svek mot min familj kastat i ansiktet varje gång det ska påminnas om familjetraditioner och det ska avvikas från det man är van med. Vår familj finns ju inte längre.....vanorna är utbytta till vardags. Jag är van att inte bo hemma längre, jag är van att inte hitta exet i sängen om morgnarna, är van att inte alltid ha barnen hos mig.

Men, att fira jul, nyår, midsommar, påsk o.s.v utan familjen....det har jag ingen vana av. Blir man någonsin van? Julen t.ex. som är barnens högtid. Finns det någon mening med den annars? Då blir det ju bara en jobbig dag med en massa sociala prestationskrav. Man ska rycka upp sig och ha det sååå trevligt. Äta en massa salt mat, skämmas över att man inte haft varken tid eller råd att köpa paket till sina syskon och föräldrar, tugga knäck, se Karl Bertil och sedan då......då blir det whiskey och Trivial Pursuit. Sedan ska jag hem till mig och dra täcket över huvudet. Fasen, kom just på att det inte ens blir whiskey...jag måste ju transportera mig hem...eller bort. Typiskt! *muttrar*

Eller.....så åker jag hem till pöket och drar hans täcke över mig...eller drar över honom...eller vafan vad som helst för att få glömma julskiten.

Jag sitter på skolan och skriver uppsats....visst märks det? *skrattar*
Blev uttråkad, blir det en gång i timmen ungefär. Så nu är det kaffe och surfa som gäller en stund.

Annars då, finns det nåt som hänt i puellas liv sedan sist värt att rapportera till intresseklubben? Nä,inte nåt.
Jo, jag har klippt mig! Blir ju 32 år i helgen och det kanske är dags att pova en mogen frisyr nu? Jag som haft hår, hår, hår, hår överallt lämnade tre fjärdedelar av det på golvet hos frissan i går.
Känns jävligt mysko. Hade "kort" hår en gång då jag var tolv år, annars har jag alltid haft min man på plats.
När jag körde ett varv med plattången i morse tog det tre sekunder....håret slutade ju strax nedanför nacken ju! Konstigt?! Folk säger att jag är fin, men jag hyser starka misstankar att de fjäskar för att få hjälp att korrekturläsa deras B-uppsatser eller nåt annat. Jag ser ju ut som någon helt främmande person som passerar spegeln i hallen utan att hälsa. *garvar åt mig själv...jag e ju knäpp*

Ha en bra helg alla och en mysig lucia med många söta små stjärngossar, lucior, tomtar och pepparkaksgubbar som sjunger glatt med tindrande ögon.
Svar på tråden: Ett par rader med ordbajs.

Jag har ju den stora förmånen...

Skrivet av  Dupin
eller vad man nu ska kalla det, att inte någonsin ha varit speciellt traditionsbunden kring de stora högtiderna, dessutom har jag jättebra kontakt med mitt ex och vi kommer att ses en hel del under juldagarna.

Men jag förstår att det är jättesvårt om man har haft traditioner.
men! Jag tror absolut att det är bra att ändra på saker - även utan skilsmässor som orsak iofs, men det blir ju garanterade förändringar i såna situationer.

Vi började redan för några år sen samla ihop likasinnade och gå på krogen på julafton, så numera sitter vi inte hemma och äter salt mat utan vi sitter på stallis i ett stort sällskap med släkt och kompisar, alla äter och dricker vad de vill och det är ett jätteskönt avbrott i de i mitt tycke seeega juldagarna!

Så jag hoppas att det blir ok för er ändå, i värsta fall kan man ju titta på 3 bra filmer, och försöka glömma bort att det är jul!

Kram!
 

Det låter så härligt....

Skrivet av  puella
...att sitta på krogen! Skapa nya traditioner!

Men nu bor jag i en liten håla och på byakrogen, om det ens är öppet, finns det med all säkerhet bara ett par gamla alkisar på julaftonen. Om jag bad någon följa med mig dit skulle de ringa vitrockarna direkt.

Jag får göra det bästa av situationen, ska tänka positivt. Ska låna barnen över dagen en stund och det känns bra.
 

Tja, krogen var ju mest ett exempel...

Skrivet av  Dupin
Men det är väldigt trevligt, faktiskt.

Men det finns väl mycket man kan hitta på för att förnya traditioner, alternativt ta bort dem helt...

Just nu kommer jag inte på några andra bra exempel, förmodligen beroende på att jag har bråttom till bussen!

Hörs senare!/Kram!
 

Man får

Skrivet av  Jenny Oliver-den late kocken
gratulera i förskott då! *skickar grattiskramar och ballonger*

Ditt ordbajseri är alltid så kul att läsa, du skriver riktigt bra!
 

*rodnar*

Skrivet av  puella
....eh...tack...jo, jag tycker om att bajsa ord. Och nu när jag dessutom sitter och skriver uppsats i timslånga pass så fortsätter jag av bara farten även på andra ställen då jag tar kaffepaus.

Tänker tillbringa födelsedagen tillsammans med en lagom bakfylla i sängen. =) Tack för kramar o ballonger!
 

Artiklar från Familjeliv