Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Trött, seg, tjock, ful och dum....

Skrivet av Dupin, dyster
Så känner jag mig idag. Vad gör man åt sånt?
Lägger sig och sover 10 timmar? Då är man i allafall inte trött längre, förhoppningsvis.

Känns som om jag som vanligt har tagit på mig för mycket
så här före jul, och hittills har det funkat men nu har all mental kraft tagit slut känns det som.

Och så är alla så vana vid att jag är glad, positiv (om än möjligen tjock och ful, den biten måste jag säga att jag är liiiiite dålig på att bedöma helt objektivt..*S*) så är jag alldeles tyst en hel kväll på jobbet kommer alla och frågar om jag är sjuk eller om det har hänt nåt.

Och det har det ju inte, det är det som är problemet.
Förutom att skilsmässan är klar och att det känns ganska OK trots allt, allt funkar kanon på jobbet, jag har förvisat strul-kollegan från min hjärna - ja, allt är ju i princip bra!

Jag kanske smittades av puellas julinlägg idag.

Svar på tråden: Trött, seg, tjock, ful och dum....

tja du..

Skrivet av  em...
..kan juh iom att jag träffat dej revidera ditt inlägg rätt snabbt, Dum - nope den gubben går inte ifall du inte skickade din granne på träffen :) å ful- näe ta en till titt i spegeln du å du man SKA torka av den emellanåt annars kan man se lite skum ut *S* tjock - NOT from where Im standing bejb.. seg - du Dupin nu är det så att om man käkar knäck hela tiden så blir man lite seg i kolan *MOAHAHAHA* (visst e jag fyndig) trött - du vännen där hjälper bara sömn, så ta dej ett varmt bad ikväll å lägg dej å sätt på lugn bra musik på yttelåg volym å kör avslappningsövningar.. ELLER så gör du såhär på söndag åker du in till city träffas med emsan på fika å sen efter det är du så slut att du kommer tycka att din trötthet idag liknar blaha blaha *S* allt i proportion ;)

*kramar på massa*
 

Tack för kramarna!

Skrivet av  Dupin
Kan du skicka ett badkar också??? *S*
 

självfallet :)

Skrivet av  em...
tar badkaret på ryggen å knallar över.... eller förresten så får du knalla över å låna istället :) men ställ dej på kö för Mathea står först i kön...

;)
 

Man tar

Skrivet av  Jenny Oliver-den late kocken
sig en timeout ett par timmar. Antingen surar och muttrar man ordentligt medans man gör något praktiskt (bakar tex)så gör man två flugor på smällen och känner att man inte ägnat dagen åt enbart negativitet utan faktiskt skapat något bra också, trots allt elände.

Eller så tröstar man sig med någon annans bakverk och går på cafè, köper med sig en blaska att bläddra i och gottar sig i andras miserabla liv! :O)

Seså, light`n up...snart är det vår och då pippar alla djuren i skogen! (eller hur det nu va`)


Skickar med dagens ordspråk som poppar upp på jobbdatorn:

"Den som gärna bär, lastar alla på"

Tål att tänkas på...så kasta av dig alla bördor, släng bort allt tungt, sätt dig och smygkika på alla arbetsmyror och monster som virrar runt på stan...och om du fikar och kikar lite åt mig också så lovar jag att skicka lite barnskrik och bebisdofter söderut!
 

Vilket bra ordspråk!

Skrivet av  Dupin
Passar in på mig till 100%...

Du har helt rätt - paus behövs ibland, känner mig redan bättre!
 

Ojdå!!! INTE meningen...

Skrivet av  puella
...att sprida någon smitta!! Sorry!
Jag hoppas och tror att det redan i dag känns bättre. Det gör det här hos mig i alla fall.

Jag brukar tänka som Alfons farmor när Alfons tjurar och vill ha julafton och fördelsedag varje dag....då märker man ju inte någon skillnad på dagarna, då blir det trist och enformigt ändå.

Man behöver vara lite dysterkvist, trög, tjock och dum ett par timmar då och då för att känna skillnad och tycka att livet är otroligt och att man är snygg och perfekt och bäst andra gånger. Öh? Håller mina argument?

När jag känner så brukar jag bara hålla ut och försöka hålla god min till jag får komma hem och lägga mig raklång för att lyssna på musik och drömma mig bort, helst ska det vara i hörlurar, världen omkring försvinner och allt känns gott när man sluter ögonen. Sedan mår jag bättre och är snyggare och smartare. Lovar, det är sant!

Kram!
 

Inte ditt fel!!

Skrivet av  Dupin
Känner mig lite bättre idag, faktiskt.
Tror att det har varit för intensivt allting ett tag, både jobbet och det sociala livet. Det är faktiskt lite arbetsamt att vara singel, känner jag - man måste ordna så mycket själv hela tiden...*S*

Nu ska jag ta det lugnt ett par dagar med -förhoppningsvis - glad och god son, adventskalendrar och lediga kvällar.

Så blir nog Dupin på annat humör lagom till stora julfesten på jobbet på söndag!
(Fast klantig som jag är har jag planerat in en lunchkonsert på måndag, så jag måste vara på jobbet klockan 10 och repetera *suck* Man kanske kan sova kvar efter festen?)
 

Artiklar från Familjeliv