Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ahhh!

Skrivet av Jenny Oliver-den late kocken
Så har man 4 lediga dagar att se fram emot, barnen är avvinkade & slängpussade på centralstationen på väg mot en härlig byhåla med töltande och traktorkörande, ananaspajsbakande och hoppande på höloften!
Det är ju inte så ofta jag har förmånen att vara helledig från både barn och arbete så nu sitter jag helt passiv och vet inte vart jag ska börja...har bullat upp med gott grovt bröd, smaskiga pålägg och krispiga grönsaker, en stooor påse kinapuffar och god äppelcider! Är bortlovad på middag hos vännen och har ett badkar som ser rätt lockande ut att slumra bort en stund i, ska hälla i lite lyxbubbel och bära dit CD-spelaren med ljuvliga toner att filosofera med...mmmmm!

Folk ringer som gamar och vill komma på visning av lägenheten, så den lär nog försvinna fort från marknaden (om den ens kommer ut till allmänheten)..börjar få riktig ångest och ågren över tanken på svunna tider i en fantastisk bostad som tar med sig en bit av min själ. Minns alla timmar jag tillbringat i den charmiga knarriga skrutt-trappen i min trädgård, alla tankar som flygit fritt och gett mig styrka och frihet....känner mest bara vemod nu.*snyftar och snyter mig i gardinen*

Nåja, bättre tider stundar! När jag blir rik, klok, gammal och ful så ska jag banne mig skaffa en alldeles egen gammal skraltig trappa och montera den på bästa utkiksklippan...sätta mig bekvämt och nöjt blicka ut mot horisonten!

Ha en skön helg alla minglare!

Svar på tråden: Ahhh!

snoriga gardiner ger dig en chans att gå

Skrivet av  LillKatt
till tvättstugan. Och du Jenny O...en ny tvättstuga kanske innehåller en ny Mr Right!

Jag fick idag veta att jag fått en större lägenhet tvärs över gatan. Och först blev jag glad men sen ringde exet och frågade om jag inte ska flytta ihop med nya pojkvännen för då kunde han ta den lägenheten och då blev jag lessen. Varför då? Jo, en lägenhet med rum för mig och powerpuffpinglorna innebär för en lillkatt att drömmen om lillebror dör. Jag måste vara knäpp som inte lyckas förtränga drömmen sedan tio år tillbaka. Kan hantera den, men inte glömma den. Ska slå huvet i väggen några gånger ikväll.

Ha en kul fredag ni andra!
 

Men...

Skrivet av  Jenny Oliver-den late kocken
...som det är nu vill jag inte ens ha någon MR Right, och chansen att finna honom i en tvättstuga invaderad av ilskna lappar och surfi**or är dessutom minimal. Mr Right är för mig helt osynlig, för han finns inte ännu. Jag blundar och tänker inte leta heller.
Just nu och en tid framöver är det bara jag och barnen, lite som Emil och Alfred när Emil säger med ömhet i rösten -"Du och jag Alfred"...

När sommaren kommer kanske jag öppnar ögonen igen och hittar någon som får ta plats och maka sig ner bredvid mig på bästa favoritklippan, tills vidare ryms bara jag och det känns bra.

Törs man fråga vad du menar om lillebror-drömmar som dör?

 

He he!

Skrivet av  LillKatt
Du är kul du. Surfittor är inge roliga att träffa i tvättstugan.

Ska inte förklara mer för jag håller just på att förtränga lillebror...och det går...men långsamt!

Är gladare idag i alla fall. :)
 

Nej, visst

Skrivet av  Jenny Oliver-den late kocken
har jag rätt och eftersom jag har en egen tvättmaskin så kan jag garantera att jag inte tillhör kategorin surfi**or utan håller mig på egna domäner! :=)

Akta lilla huvudet från alltför stora bulor!
 

Bulorna går att leva med

Skrivet av  LillKatt
och igår blev jag tvungen att be pojkvännen aldrig mer nämna l-r. Tror ni han stannar ändå eller ska han ta det som kritik? Män tolkar ju det mesta som kritik.
 

Gör dem?

Skrivet av  Jenny Oliver-den late kocken
Då har jag missat den egenskapen eller upptäckten helt och hållet...
Om man nu ska sätta den egenskapen i jämförelse mellan könen så tror jag mer på att detta syndrom är mer "förunnat" kvinnosläktet. *Ältandets och analyserandets moder*
 

du har nog rätt...

Skrivet av  LillKatt
kanske är det bara jag som ältar och analyserar. Men om man säger nåt som låter som "jag vill ha ett barn till men inte med dig" tror du att han stannar då? *skrattar åt sig själv*
 

Förhoppningsvis...

Skrivet av  Jenny Oliver-den late kocken
..INTE!
Hade du gjort det själv!?

Katten då! Vet du riktigt vad du sysslar med?
 

vet jag nånsin vad jag gör?

Skrivet av  LillKatt
Men det var inte exakt så jag sa men det måste ha uppfattats så. Ska nog dunka huvudet i väggen några gånger till.

Fast Jenny, jag sa ju att jag vill ha HONOM men vill inte att han pratar om ett barn för att nu har jag bestämt mig för att jag inte ska ha mer barn även om jag velat ha det innan jag träffade honom. Tror du det håller?
 

Frågan är väl

Skrivet av  Jenny Oliver-den late kocken
om ditt resonemang och dina beslut håller för egen del.
Det är visserligen din skalle och din huvudvärk, men själv hade jag nog dragit mig ur illa kvickt om jag genomskådat det han tycks ha gjort...

Sorry, Katten...inget medhåll i din tankeverksamhet härifrån.
 

Hmm...

Skrivet av  LillKatt
du ska alltid prata som mina föräldrar. Jag lyssnar och tänker vidare. Tack!
 

Jaså?

Skrivet av  Jenny Oliver-den late kocken
Var det kritik eller inte? Positiv eller negativ?*garvar*

Tar det som ett gott betyg från dig Katten, mamma vet alltid bäst! *S*


 

Artiklar från Familjeliv